kayhan.ir

کد خبر: ۴۶۶۱۴
تاریخ انتشار : ۱۷ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۹:۱۴

چهار سوی پنج قاره

انتقاد پیونگ‌یانگ از همسایه جنوبی
کره شمالی از کره جنوبی به خاطر انجام حرکات جنگی علیه «پیونگ‌یانگ» به شدت انتقاد کرد.
در بیانیه‌ای که از سوی پیونگ‌یانگ صادر شده آمده است که «توافق‌های نظامی آمریکا و کره جنوبی با هدف حمله هسته‌ای بازدارنده علیه کره شمالی است.»
مانور دریایی مصر و روسیه
وزارت دفاع روسیه از برگزاری نخستین مانور دریایی مشترک این کشور با مصر در دریای مدیترانه خبر داد.
طبق گزارش‌های رسمی این مانور با هدف «تحکیم همکاری‌های نظامی میان نیروهای دریایی» دو کشور و در راستای «ارتقای سطح ثبات و امنیت در دریاها» انجام می‌شود.
تظاهرات علیه خشونت در آمریکا
«فعالان ضد اسلحه» در واشنگتن پایتخت آمریکا علیه خشونت با اسلحه تظاهرات کردند.
تظاهرکنندگان علیه کسانی که از قانون آزادی خرید و فروش و حمل اسلحه سود می‌برند شعار دادند.
طبق آمارهای رسمی منتشر شده در آمریکا هر روز 183 نفر در این کشور در رابطه با خشونت با اسلحه زخمی می‌شوند و 87 نفر جان خود را از دست می‌دهند.
دولت موازی در افغانستان
نمایندگان پارلمان افغانستان با انتقاد از مقامات دولت سابق گفتند «حامد کرزای» رئیس جمهور پیشین به دنبال تشکیل دولت موازی است.
 این نمایندگان اعلام کردند که فعالیت‌های کرزای در راستای تأمین منافع هند است و این مسئله خطرناک است. این مقامات از دولت سابق خواستند با دولت جدید همکاری کند.
دادگاه نمادین مردم بالتیمور
تعدادی از مردم شهر بالتیمور آمریکا در اعتراض به رفتار نژادپرستانه پلیس که منجر به کشته شدن تعدادی از سیاهپوستان این شهر شده است یک دادگاه نمادین تشکیل دادند.
در این دادگاه که هدف آن «تلاش برای توقف نژادپرستی در آمریکا» اعلام شده، افراد حاضر درخواست‌های خود از دولت آمریکا را مطرح کردند.
سکوت در قبال نسل‌کشی مسلمانان میانمار
وزیر کشور پاکستان در واکنش به نسل‌کشی مسلمانان میانمار اعلام کرد که سکوت جامعه جهانی و سران کشورهای اسلامی درباره کشتار مسلمانان «روهینگیا» نگران کننده است و جنگ علیه تروریسم را تحت تأثیر قرار می‌دهد.
وی افزود: «نواز شریف در پارلمان این کشور کمیته امدادی برای مسلمانان میانمار تشکیل داده است.»