kayhan.ir

کد خبر: ۴۶۶۰۹
تاریخ انتشار : ۱۷ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۹:۱۱
با امضاء طومار

مردم سمنان با هر گونه نظارت غربی‌ها بر مراکز نظامی ایران مخالفت کردند

مردم سمنان با امضاء و ارسال طوماری به رئیس‌جمهور با هرگونه توافقی مبنی بر نظارت غربی‌ها بر مراکز نظامی ایران در جریان مذاکرات هسته‌ای مخالفت کردند.
سمنان- خبرنگار کیهان:

در این طومار آمده است: دشمنان برای تسلیم کردن ایران اسلامی این بار به خیال خام خود کمر همت بسته‌اند به جای میدان جنگ در پشت میز مذاکره و بدون پرداخت هزینه‌ای بر ما غلبه‌ای تاریخی کنند.
لبخندهای مکارانه آمریکا و متحدانش و درعین حال سخن با ملت بزرگ ایران با زبان تهدید، زیاده‌خواهی و اعمال فشاربر مسئولان و تیم مذاکره‌کننده کشورمان و امیدوار شدن آنان به تسلیم ایران در برابر فشارها، دل ما را سخت به درد آورده است.
آقای روحانی یادمان باشد ما فرزندان حیدر کراریم، خون سیدالشهداء هنوز در رگ‌های ما جاری است. اهل عزتیم و از ذلت بیزار. لذا معتقدیم اگر قرار است پای مذاکره توافقی صورت گیرد می‌باید منطبق بر اصول عقلانی ذیل باشد:
1- هرگونه نظارت بر مراکز نظامی و امنیتی یا اعمال محدودیت برای نیروهای مسلح به هیچ وجه پذیرفته نشود.
2- دستاوردهای هسته‌ای و میزان غنی‌سازی باید منطبق بر نیازهای واقعی کشورمان حفظ و بلکه تقویت شود.
3- توافقات هسته‌ای به‌گونه‌ای باشد تا در صورت عدم انجام تعهد و پیمان‌شکنی طرف مقابل، تعهدات ما نیز همزمان لغو و شرایط بازگشت فوری به شرایط قبل از توافق باشد.
4- تمامی تحریم‌های ظالمانه اعم از تحریم‌های موضوع هسته‌ای و غیرهسته‌ای، بی‌قید و شرط، یکجا و همزمان با امضای توافق‌نامه برای همیشه لغو (نه تعلیق) شود.
5- ایجاد هرگونه محدودیت برای دانشمندان هسته‌ای و تداوم تحقیقات و پیشرفت‌های علمی و فنی در امور هسته‌ای پذیرفته نشود.
6- بازرسی‌ها و نظارت‌های مکرر از مراکز هسته‌ای کشور پذیرفته نشود. امضاءکنندگان طومار در پایان با اعلام اینکه چنانچه شرایط فوق مورد پذیرش آنان واقع نشد تأکید کردند عدم توافق را به توافق بد و عقب‌نشینی از اصول عقلانی و منطقی فوق‌الاشاره ترجیح دهیم.