kayhan.ir

کد خبر: ۴۶۶۰۸
تاریخ انتشار : ۱۷ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۹:۰۹

کوتاه از شهرستان ها

اهدای 700 جلد کتاب
جاسک - خبرنگار کیهان: معاون پرورشی و فرهنگی مدیریت آموزش و پرورش جاسک گفت: شهرداری 700 جلد کتاب به مدارس این شهرستان اهداء کرد.
 عیسی سهقلی‌زاده افزود: این کتاب‌ها علمی و پژوهشی هستند و به مدارس متوسطه دوم اهداء شده‌اند.
رونمایی از کتاب زندگی‌نامه شهید
مانه و سملقان - خبرنگار کیهان: در هیجدهمین یادواره شهدای روستای چخماقلو از توابع مانه و سملقان از کتاب زندگی‌نامه و خاطرات شهدای این روستا رونمایی شد.
در این کتاب زندگی 33 شهید این روستا و اوضاع روستای چخماقلو در پیش از پیروزی انقلاب اسلامی تشریح شده است.
وجود 42 ماده معدنی استان در سمنان
سمنان - خبرنگار کیهان: رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان سمنان با بیان اینکه استان سمنان از لحاظ صنعت و معدن رتبه ششم کشوری را داراست، گفت: بزرگ‌ترین چالش پیش‌روی صنعت، بحث سرمایه‌گذاری است که اگر رفع شود وضعیت اشتغال و اقتصاد کشور بهبود می‌یابد.
بهروز اسودی گفت: بیشترین سرمایه‌گذاری در استان در گروه‌های کالایی فلزی 561 واحد، شیمیایی 682 واحد، مواد کانی 373، غذایی 213 واحد، منسوجات 86 واحد و سایر 14 واحد است.
وی اظهار داشت: در استان سمنان، قریب 42 ماده معدنی وجود دارد که از این لحاظ در کشور رتبه اول را داراست.
توزیع 60 سبد غذایی
جاسک - خبرنگار کیهان: فرمانده سپاه ناحیه جاسک گفت: 60 سبد غذایی بین خانواده‌‌های نیازمند در روستای نوروز کار این شهرستان توزیع شد.
سرهنگ ابراهیم حسین‌زاده افزود: این سبد غذایی شامل گوشت، برنج، روغن، سویا، ماکارونی و رب‌گوجه‌فرنگی بود وی با بیان اینکه ارزش ریالی هر سبد 100 هزار تومان است گفت: این سبد غذایی بین اهالی محروم روستای نوروزکار توزیع شده است.
بی‌رغبتی گیلانی‌ها برای کتابخوانی
رشت - خبرنگار کیهان: مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان گیلان گفت:» از هر 100 نفر گیلانی فقط 2 نفر عضو کتابخانه‌ها هستند امید محمدپور افزود: گیلان از نظر عضویت شهروندان در کتابخانه‌های عمومی در جایگاه‌ سی‌ام کشور قرار دارد و این آمار برای استانی که سابقه دیرینه فرهنگی دارد غیرقابل قبول است.
وی تصریح کرد: در کتابخانه‌های گیلان 899 هزار و 139 نسخه کتاب وجود دارد یعنی به ازای هر سه نفر یک جلد کتاب موجود است.
مرمت محراب مصلا
سمنان - خبرنگار کیهان: رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری شهرستان شاهرود از مرمت محراب تاریخی مصلای قدیم شاهرود خبر داد.
حمیدرضا حسنی افزود: این محراب در کنار مزار قدیم شاهرود و پارک جنگلی شهدای محراب واقع شده و متعلق به دوره قاجار بوده و از آجر ساخته شده است.
نصب تندیس شهید
اهر - خبرنگار کیهان: در آستانه برگزاری جشن نیمه‌شعبان در شهر اهر از ماکت هواپیما و تندیس سرلشگر خلبان شهید محمودیار پرور در میدانی که به نام این شهید نامگذاری شده است، رونمایی شد.
شهید محمدیارپرور در سال 1324 در اهر به دنیا آمد و پس از اخذ دیپلم در سال 1346 وارد دانشکده خلبانی نیروی هوایی شد و در 18 بهمن 65 در عملیات کربلای 5 به فیض شهادت نائل آمد. این شهید 1700 ساعت پرواز جنگی در کارنامه خود ثبت کرد.
اختصاص اعتبار
اردبیل - خبرنگار کیهان: استاندار اردبیل گفت: اعتبارات پروژه‌های مصوب سفر ریاست‌جمهوری به این استان 100 درصد تخصیص یافته است. مجید خدابخش افزود: این پروژه‌ها در حال اجراست و از پیشرفت فیزیکی مناسبی برخوردارند.
وی افزود: پروژه‌های مصوب سفر که در ارتباط با راه، حوزه فرهنگی و هنری، سدها، مراکز درمانی، فضاهای ورزشی، گازرسانی به روستاها و تاسیسات فاضلاب شهری هستند در صورت تکمیل نهایی می‌توانند در توسعه استان نقش موثری داشته باشند.
احداث 30 هزار واحد مسکن
شهرکرد - خبرنگار کیهان: رئیس انجمن خیران مسکن‌ساز کشور گفت: 30 هزار واحد مسکن خیرساز در سراسر کشور در حال تکمیل است.
کیومرث سلگی افزود: از این تعداد 15 هزار واحد آن ساخته شده و بزودی به متقاضیان واجدالشرایط واگذار می‌شود.
وی ادامه داد: بقیه این واحدها تا پایان امسال احداث خواهد شد.
وی ادامه داد: در سال جاری خیران فعال در زمینه تامین رهن، اجاره و کمک در ساخت 10 هزار واحد مسکن برای نیازمندان نیز مشارکت خواهند کرد.
ساماندهی مطب پزشکان
اهواز - خبرنگار کیهان: عبدالحسن مقتدایی استاندار خوزستان در نشست شورای ترافیک استان گفت: طرح ساماندهی مطب پزشکان و مجتمع‌های تجاری و اداری در منطقه کیانپارس  اهواز اجرا می‌شود. در این نشست شهردار اهواز با بیان اینکه طرح تمرکز پزشکان در حال انجام است گفت: این پروژه تحت عنوان طرح سلامت شهر در زمینی به مساحت 10 هکتار اجرا می‌شود.
رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی اهواز نیز گفت: اکنون در منطقه کیانپارس 640 واحد پزشکی فعالیت دارند که با ساخت و سازهای جدید به 800 واحد افزایش خواهند یافت.
پرفروش‌ترین کتاب
همدان - خبرنگار کیهان: طی مراسمی از کتاب دفاع مقدس «آب هرگز نمی‌میرد» رونمایی شد.
این کتاب در نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران به عنوان پرفروش‌ترین کتاب معرفی شد. کتاب «آب هرگز نمی‌میرد» نوشته جانباز حمیدحسام حاوی زندگی و خاطرات رزمنده و جانباز حاج میرزامحمد سلگی است. کتاب مزبور در 11 فصل تدوین شده است.
افتتاح موزه نگارخانه
فولادشهر - خبرنگار کیهان: باحضور تعدادی از مسئولان استان اصفهان و شهر سده لنجان موزه و نگارخانه این شهر به بهره‌برداری رسید. این موزه در محل حمام قدیمی سده لنجان قرار دارد.
در حاشیه مراسم افتتاح موزه سده لنجان موافقت‌نامه اصولی میان سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اصفهان و شهرداری سده لنجان در خصوص احیای آثار تپه‌های غرب شهر و تبدیل شدن آنجا به منطقه گردشگری امضاء شد.
تنظیم اصول دهگانه
اصفهان - خبرنگار کیهان: مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان گفت: در خط‌مشی جدید این اداره کل اصول دهگانه تنظیم شده است تا در پویایی و نشاط جامعه و تعامل در عرصه‌های مختلف داخلی و خارجی گام‌های مثبتی برداشته شود. حجت‌الاسلام حبیب رضا ارزانی با اشاره به خدمات عملی رئیس حوزه علمیه اصفهان تصریح کرد: در برنامه‌های شورای عالی فرهنگ و هنر، برگزاری مراسم تجلیل از شخصیت آیت‌الله شیخ حسین مظاهری هدفگذاری شده است.
وی در بخش دیگری از سخنانش به جایگاه مطبوعات در جامعه اشاره کرد و گفت: به منظور ارتقاء کیفی و کمی مطبوعات، نمایندگانی از بین تمامی دست‌اندرکاران این عرصه انتخاب تا در رفع مشکلات موجود تلاش شود.