kayhan.ir

کد خبر: ۴۶۶۰۵
تاریخ انتشار : ۱۷ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۹:۰۹
معاون وزیر جهاد کشاورزی اعلام کرد

تصویب 420 میلیارد ریال اعتبار برای اجرای پروژه آب‌های محلی ایلام

معاون آب و خاک وزیر جهاد کشاورزی گفت: 420 میلیارد ریال برای پروژه آب‌های محلی استان ایلام مصوب شد.

علی‌مراد اکبری اظهار داشت: از این مبلغ تاکنون 100 میلیارد ریال برای شبکه‌های زهکشی میمه و کنگیر اختصاص یافته است و مابقی پروژه‌ها نیز براساس پیشرفت تأمین اعتبار می‌شود.
وی از شروع عملیات اجرایی شبکه زهکشی دویرج در آینده نزدیک خبر داد و گفت: این پروژه‌ در سطح 8 هزار و 500 هکتار از اراضی منطقه تحت پوشش سد دویرج عملیاتی می‌شود.
معاون آب و خاک وزیر جهاد کشاورزی با اشاره به مطالعه 4 هزار هکتار از این مقدار اراضی افزود: این مقدار در سطح ملی به مناقصه گذاشته و در آینده نزدیک عملیات اجرایی آن شروع می‌شود.
اکبری افزود: 220 میلیارد ریال برای اجرای این پروژه تأمین اعتبار شده است.
وی افزود: در مجموع برای 30 هزار هکتار از اراضی استان ایلام در آبخور سامانه و آبخور رودخانه‌های محلی بالغ بر پنج هزار میلیارد ریال ظرف مدت چهار تا پنج سال به کار گرفته می‌شود.
وی از اجرای شبکه آبیاری و زهکشی در 100 هزار هکتار از اراضی ایلام خبر داد و افزود: 50 هزار هکتار از این مقدار در حوزه آبخور سد کرخه، 30 هزار هکتار در آبخور رودخانه‌های محلی و سامانه انتقال و 20 هزار هکتار نیز در رودخانه‌های حوزه میانی است که توسط عوامل و منابع استانی تامین آب می‌شود.
وی از شروع عملیات اجرایی پروژه‌های زهکشی در دشت عباس، میمه و رودخانه‌های محلی استان ایلام خبر داد و گفت: تلاش می‌شود شبکه زهکشی میمه با 120 میلیارد ریال اعتبار در سطح دو هزار هکتار ظرف یک تا دو سال به بهره‌برداری برسد.