kayhan.ir

کد خبر: ۴۶۵۸۲
تاریخ انتشار : ۱۶ خرداد ۱۳۹۴ - ۲۲:۲۶

پاسخ انصاری به منتقدان: یا حسودید یا نادان!(خبر ویژه)

پس از انتشار تصاویر حرم امام خمینی(ره) و واکنش گسترده مردم در رسانه‌ها و فضای مجازی نسبت به ساخت چنین بنای تجملاتی برای امام خمینی(ره) که حامی کوخ‌نشینان و مستضعفان و از هرگونه اقدام تشریفاتی و تجملاتی به دور بود؛ سرانجام مسئولان امر به این انتقادات پاسخ دادند.

حمید انصاری قائم‌مقام موسسه حفظ و نشر آثار امام خمینی(ره) در این باره به شبکه اطلاع‌رسانی دانا گفت: این بنا قرار است تا 500 و یا 1000 سال آینده باقی بماند(!) انصاری ضمن بی‌ربط دانستن ساده‌زیستی امام با معماری اشرافی ساختمان حرم افزود: مگر امام(ره) زنده هستند که بخواهند از این حرم استفاده کنند! وی در ادامه بیان کرد: این حرم هر چه مجلل‌تر باشد نشانه عشق به امام(ره) است(!) قائم‌مقام موسسه حفظ و نشر آثار امام در پایان، منتقدان به این ساخت و ساز تجملاتی را افراد کوته‌فکری دانست که یا حسودند و یا نادان!
لازم به ذکر است بسیاری از کاربران فضای مجازی پس از مشاهده تصاویر منتشر شده از حرم امام(ره) ضمن بازنشر این تصاویر در شبکه‌های اجتماعی به بازخوانی بیانات امام خمینی(ره) درباره ساده‌زیستی و دوری از تجملات و تشریفات پرداختند.
در همین رابطه امام خمینی(ره) طی سخنانی در 11 شهریور 1363 خطاب به روحانیون فرمودند: «وقتی تشریفات زیاد شد، محتوا کنار می‌رود. وقتی ساختمان‌ها و ماشین‌ها و دم و دستگاه‌ها زیاد شود، موجب می‌شود بنیه فقهی اسلام صدمه ببیند... این موجب نگرانی است و واقعا نمی‌دانم با این وضع چه کنم این تشریفات اسباب آن می‌شود که روحانیت شکست بخورد.» همچنین گفتنی است امام خمینی(ره) تا پایان حیات مبارکشان اجازه ندادند مسئولان دیوار کاهگلی حسینیه جماران را گچکاری کنند.