kayhan.ir

کد خبر: ۴۶۳۷۲
تاریخ انتشار : ۱۱ خرداد ۱۳۹۴ - ۲۲:۱۹
نوبخت در نشست خبری:

سال گذشته گفته بودم «فعلا» بنایی برای افزایش قیمت بنزین نداریم

سخنگوی دولت تاکید کرد: بنده سال گذشته گفته بودم «فعلا» بنایی برای افزایش قیمت بنزین نداریم بنابراین از همه خبرگزاری‌ها درخواست می‌کنم در انتشار اخبار دقت و صداقت لازم را به خرج دهند.


محمدباقر نوبخت سخنگوی دولت در نشست خبری که با اصحاب رسانه داشت، در پاسخ به سوالی، مبنی بر اظهارات اسحاق جهانگیری که ما از کجا ثروتمندان را شناسایی کنیم. آیا دولت واقعا ساز و کاری برای شناسایی ثروتمندان ندارد و چه کسی باید این کار را انجام دهد اظهارداشت: شناسایی افراد پردرآمد کار دشواری است و مقرر شد وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی تا جایی که می‌تواند این کار را انجام دهد و اگر در این امر اشتباهی هم شد جای بازبینی در آن وجود دارد.
وی در پاسخ به سوالی در مورد برخی تجمعات در اعتراض به روند مذاکرات هسته‌ای، گفت: این قبیل تجمعات غیرقانونی بوده و کار غیرقانونی بنا به نگاه بنیانگذار جمهوری اسلامی و مقام معظم رهبری خلاف شرع هم به حساب می‌آید چون این نوع تجمعات غیرقانونی فراتر از بیان نظری است که در محافل مختلف انجام می‌شود، افراد وقتی که به شرع اعتقاد دارند باید در رفتارشان نیز به آن پایبند باشند.

سخنگوی دولت درباره نامه مجمع روحانیون مبارز به روحانی درخصوص ممنوع‌التصویری رئیس  جمهور اسبق ابراز داشت: ما در دولت این نامه را دریافت نکردیم و نمی‌دانم که این نامه به شخص آقای رئیس‌جمهور داده شده است یا خیر؟ البته اگر گفته‌اند حتما ارسال کرده‌اند.
نوبخت ادامه داد: وقتی سخنگوی قوه قضاییه موضوعی را مطرح کرده حتما مستنداتی دارد، اما بنده که عضو شورای امنیت ملی هستم در شورای عالی امنیت ملی چنین مصوبه‌ای را به خاطر ندارم.
وی در ادامه در پاسخ به سوالی مبنی بر اظهارات دیروز آیت‌الله جنتی گفت: اگر منظور دخالت اجرایی بوده که حتما این کار صورت می‌گیرد اما اینکه دولت از منابع خود سوءاستفاده کند قطعا تکذیب می‌کنیم؛ چه واهمه‌ای وجود دارد که گفته شود وابسته به چه حزبی هستند.
نوبخت همچنین در پاسخ به سوالی در مورد افرادی که از دریافت یارانه جا مانده‌اند، اظهار داشت: مطابق تبصره 20 قانون هدفمندی یارانه‌ها در مورد افرادی که به دلایل مشخص از دریافت یارانه جا مانده‌اند به نحو متناسب تصمیم‌گیری خواهد شد البته ما قصد نداریم یک بار دیگر سایت را باز کنیم و ثبت‌نام گسترده داشته باشیم اما در مورد این افراد با دلایل موجه تصمیم‌گیری خواهیم کرد.
وی همچنین در پاسخ به پرسشی مبنی بر اینکه طرفین مذاکره با ایران مسئله تهدید به بازگشت به تحریم‌ها را مطرح می‌کنند، رویکرد دولت در این رابطه چه خواهد بود، تصریح کرد: ما حتی برای شرایط بسیار سخت که حتی صادرات نفت به 500 هزار بشکه و یا حتی 300 هزار بشکه نیز برسد برنامه داریم و اگر لازم باشد اعلام می‌کنیم. همچنین برای شرایطی که منابع سرمایه‌ای به داخل ایران سرازیر شود نیز برای نحوه هزینه‌ کردن پول‌های زیاد نیز برنامه داریم.
نوبخت در پاسخ به سوالی در مورد دلایل آزادی قیمت بنزین، گفت: این تصمیم خلق‌الساعه نبوده بلکه یک قانون است و در قانون بودجه سال 94 نیز بر آن تاکید شده، همچنین از سال 89 در دستور کار قرار گرفته است بنابراین دولت قانون را اجرا می‌کند.
سخنگوی دولت همچنین با اشاره به صحبت‌های خود در تاریخ 5 /12/ 93 در جلسه علنی مجلس  تصریح کرد: که خبرنگار رسانه‌ای به اشتباه در پوشش صحبت‌های نوبخت این‌طور مطرح کرده بود که نوبخت مدعی شده است قیمت بنزین افزایش نخواهد داشت، گفت: در همین تاریخ می‌توانید به خبرگزاری ایرنا و پایگاه اطلاع‌رسانی دولت مراجعه کنید که من در پاسخ به خبرنگاران گفته‌ام فعلا نیازی به افزایش قیمت‌ها نیست بنابراین از همه خبرنگاران و خبرگزاری‌ها درخواست می‌کنم در انتشار اخبار دقت و صداقت لازم را به خرج دهند.
به گزارش فارس نوبخت همچنین در مورد اظهارات اخیر آیت‌الله جنتی مبنی بر نگرانی‌ از اعلام حمایت برخی از چهره‌های دولتی از احزاب و تاثیر آن بر انتخابات، تاکید کرد: اجرای صحیح قانون انتخابات وظیفه دولت است البته تاکید می‌کنم دولت به هیچ وجه از منابعی که در اختیار دارد سوء استفاده نخواهد کرد و اینکه برخی از اعضای دولت از گذشته عضو حزبی بوده‌اند و امروز بخواهند از امکانات دولتی به نفع حزب خود استفاده کنند را به شدت تکذیب می‌کنم و آن را حرف غیرواقعی می‌دانم البته معتقدم اینکه صرفا گفته شود یکی از اعضای دولت عضو حزبی است واهمه‌ای نخواهد داشت چرا که همه اعضای دولت امانتدار مردم هستند و هرگز از امکانات عمومی برای القای نظرات خود در انتخابات استفاده نخواهند کرد.