kayhan.ir

کد خبر: ۴۶۳۵۹
تاریخ انتشار : ۱۱ خرداد ۱۳۹۴ - ۲۲:۱۸
نامه دانشجویان دانشگاه شاهد خطاب به سید حسن خمینی:

پاسخ کوخ‌نشینان را چه کسی خواهد داد؟(اخبار دانشگاه)

ساخت و سازهای جدید در حرم امام خمینی (ره) موجی از واکنش‌های اجتماعی را در میان دانشجویان و مردم به دنبال داشته است. انجمن اسلامی دانشگاه شاهد در نامه‌ای به حجت الاسلام سید حسن خمینی به این اتفاقات واکنش نشان داد .


در بخشی از این نامه آمده است:  14 خرداد  قرار  است    بار دیگر مردم از دور و نزدیک در حرم امام راحل جمع شوند. مردمی که اوج سختی‌های اقتصادی و فشارهای خارجی تحریم‌ها را در سایه حرف‌های تاریخی و همیشه زنده خمینی عزیز  طی می‌کنند و گرچه فشار غول تورم را بر دوش خود احساس می‌کنند اما خم بر آبرو نمی‌آورند و شاهد مثال این تحمل پذیری مردم حضور گسترده در راهپیمایی 22 بهمن است. حال آن کوخ‌نشینی که از دور افتاده‌ترین نقاط سیستان و بلوچستان به عشق دیدار و تجدید عهد با آرمان امام خمینی به حرم می‌آید و با این کاخ رو به رو می‌شود با خود چه فکر می‌کند؟ مطمئنا پیش از همه این اتفاق را به شما نسبت می‌دهند که چرا مانع این اسراف و تجمل‌گرایی نشدید.
در پایان  این نامه دانشجویان دانشگاه شاهد  تاکید کرده است :امام ما همان امامی است که یک موی کوخ‌نشینان را به کاخ‌نشینان ترجیح می‌داد و خوی کاخ‌نشینی و تجمل را منافی آداب انقلابی‌گری می‌دانستند. امامی که عکس‌های ساده‌اش با سید علی خمینی در منزل ساده جماران نه در حافظه مابلکه در قلب ما ثبت شده است. امامی که خاطرات حاج عیسی برای ما اثبات می‌کند که حاکم اسلامی هم باید مانند بقیه مردم در شرایط ساده زندگی کند و حتی در حداقلی‌های جامعه هم از مستضعفین جامعه‌اش پیشی نگیرد. امام ما دانشجویان همان امامی است که منشا تحول را خانه و کوخ ساده حضرت صدیقه سلام الله علیها و امیرالمومنین علیه السلام می‌داند امام شما چطور آقای سید حسن خمینی؟