kayhan.ir

کد خبر: ۴۶۳۵۶
تاریخ انتشار : ۱۱ خرداد ۱۳۹۴ - ۲۲:۱۸
دادستان کل کشور:

باید دادگاه بین‌المللی برای رسیدگی به جنایات آل سعود در یمن تشکیل شود

دادستان کل کشور با مقایسه جنایات جنگی رژیم صهیونیستی در غزه با جنایات آل سعود در یمن گفت: همان‌گونه که وزارت امور خارجه به دنبال مجازات صهیونیست‌ها در مجامع بین‌المللی است، باید این مسئله را برای تشکیل یک دادگاه بین‌المللی درخصوص جنایات آل سعود در یمن پیگیری کند.


به گزارش ایرنا حجت‌الاسلام والمسلمین ابراهیم رئیسی عصر یکشنبه در حاشیه همایش پاس یاد ابر فیاض، حاج علی‌اکبر ابوترابی فرد، افزود: شکی نیست که ملت مقاوم یمن در نهایت پیروز این جنگ نابرابر و ناخواسته هستند.
وی با انتقاد از سکوت سازمان‌های حقوق بشری و شورای امنیت سازمان ملل نسبت به تجاوزگری و کشتار مسلمانان یمنی، گفت: این نهادها برای بی‌توجهی به حقوق انسان‌های مظلوم یمن نزد افکار عمومی جهانیان چه پاسخی دارند؟
دادستان کل کشور در ادامه درباره دلایل افزایش میزان چک‌های برگشتی در شبکه بانکی کشور نیز گفت: هر گاه کشور شاهد رشد اقتصادی باشد، میزان پرونده‌های اقتصادی نیز در دادگاه‌ها کاهش می‌یابند؛ اما هرگاه با مشکلات اقتصادی مواجه شویم، حواشی ناشی از آن به بخش‌های مختلف جامعه سرایت خواهد کرد.
رئیسی به شرایط امروز کشور و منطقه اشاره کرد و گفت: برای مقابله با فتنه‌های مختلف باید برای جوانان الگوسازی شود.
وی سید آزادگان کشور مرحوم ابوترابی فرد را مظهر و الگوی مقاومت، ایستادگی و پایداری دانست و گفت: کاری که ما با الگو گرفتن از رشادت‌های این مرحوم و هم‌قطارانش باید انجام دهیم، عمل به فرامین مقام معظم رهبری و ایستادگی در مقابل دشمنان است.
دادستان کل کشور، رفتار طرف‌های مذاکره‌کننده در موضوع هسته‌ای با همتایان ایرانی را رفتاری مغایر با اصول مذاکره دانست و گفت: سیاست جمهوری اسلامی ایران در مذاکرات فقط در چارچوب موافقتنامه و شرایط و ضوابط تعیین شده از سوی مقام معظم رهبری است؛ ملت ما با وحدت و انسجام ملی علیه استکبار جهانی خواهد ایستاد.
پیش از سخنرانی دادستان کل کشور، سردار علی فضلی با ذکر کمالات مرحوم ابوترابی فرد، خاطره‌ای از نحوه ورود نخستین گروه از آزادگان به کشور را برای صدها تن از آزادگان، خانواده‌های شهدا و حاضران بیان کرد.
در پایان این همایش از هشت عنوان کتاب نوشته شده در حوزه خاطرات آزادگان هشت سال دفاع مقدس رونمایی و همچنین از خانواده‌های شهدای اسارت محمدرضا شفیعی، حسین پیراینده، محمدعلی قوچی بیک و سرلشگر خلبان مرادعلی جهان شاهلو و خانم آزاده حلیمه آزموده تجلیل شد.