kayhan.ir

کد خبر: ۴۶۳۵۲
تاریخ انتشار : ۱۱ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۸:۵۸
بیست و ششمین سالگرد ارتحال بنیانگذار انقلاب اسلامی

راه امام راه ما و رهنمود او مشعل فروزنده ماست

26 سال گذشت و ما را گمان بر این نبود که بی‌روح قدسی خدا در این زمانه پر های و هوی و خطر بتوانیم زندگی کنیم و زندگی در جهانی که امام مستضعفان در آن نباشد در قلب و ذهن‌ها تعریف نشده بود و این روزها در بیست و ششمین سالگرد عروج حضرت روح‌الله هستیم و دیدیم و درک کردیم که اگر خمینی نیست فرزندش علی هست و ایران امروز در راه و صراط امام خوبی‌ها و مهربانی‌ها همچنان ثابت قدم و استوار است.

سرویس سیاسی-

امروز مردم امام خمینی را با ساده‌زیستی، مبارزه بی‌امان با استعمار و استکبار به ویژه آمریکا، قیام در راه خدا و برای خدا به صورت فردی و اجتماعی و ... می‌شناسند و بر این مشی و مرام استوارند.
26 سال گذشت و مردم همچنان مسیری که حضرت روح‌الله ترسیم کرد را با رهبری‌های داهیانه حضرت آیت‌الله‌العظمی خامنه‌ای طی می‌کنند و چه زیبا رهبر عزیز انقلاب در اولین سالگرد ارتحال جانگداز آن روح قدسی در پیامی تاکید کردند که «دوران امام خمینی ادامه دارد و خواهد داشت. راه او راه ما، هدف او هدف ما، و رهنمود او مشعل فروزنده‌ ماست.»  
دعوت از مردم برای حضور پرشور
در مراسم ارتحال امام
در آستانه بیست و ششمین سالگرد ارتحال امام خمینی نهادها و سازمان‌ها در بیانیه‌ها و اطلاعیه‌هایی از مردم برای حضور پرشور در مراسم گرامیداشت امام دعوت کردند.
جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در اطلاعیه‌ای به مناسبت ایام‌الله چهاردهم و پانزدهم خرداد تاکید کرده است: مروری بر اندیشه‌های ملکوتی امام عظیم‌الشأن ما، راه را بیش از پیش روشن می‌سازد. آن عزیز سفر کرده همواره تأکید داشته‌اند که این انقلاب متعلق به پابرهنگان است و لزوم ساده‌زیستی و خدمت خالصانه و تلاش مجاهدانه برای مستضعفین را همواره به مسئولان گوشزد می‌فرمودند.
در این اطلاعیه همچنین آمده است:  قطعاً ‌راه‌حل معضلات اقتصادی کشور به مذاکرات گره نخورده و نمی‌خورد و ملت انقلابی ایران با نگاه به درون و حرکت در مسیر سیاست‌های اقتصاد مقاومتی بار دیگر کارآمدی تفکر انقلاب اسلامی را به رخ جهانیان خواهند کشید. آمریکای جنایتکار و دیگر مستکبران عالم، امروز بیش از گذشته مستأصل شده‌اند و این حقیقت را به خوبی در امواج خروشان بیداری اسلامی و حوادث مهم عراق، سوریه، یمن و بحرین مشاهده می‌کنیم. ایستادگی مسلمانان منطقه در برابر آمریکا و ایادی آن در منطقه- به ویژه جریان‌های تکفیری- درسی است که آنان از امام عظیم‌الشأن ما و نهضت پرفروغ او گرفته‌اند؛ به امید پیروزی اسلام و مسلمین بر مستکبران عالم و تحقق وعده «ان تنصرالله ینصرکم و یثبت اقدامکم».
جامعه مدرسین حوزه علمیه قم ضمن گرامیداشت یاد و خاطره قیام پانزدهم خردادماه و سالروز رحلت حضرت امام خمینی‌(ره)، عموم ملت شریف ایران را به شرکت در مراسم 14 خردادماه در مرقد نورانی امام خمینی(ره) و استماع بیانات مقام معظم رهبری «مدظله‌العالی» دعوت کرده است.
تشریح اقدامات سپاه و بسیج
در مراسم گرامیداشت سالگرد امام
سردار سرتیپ دوم پاسدار رمضان شریف مسئول روابط عمومی کل سپاه نیز در مصاحبه‌ای اقدامات سپاه و بسیج را در مراسم گرامیداشت سالگرد امام تشریح کرد.
سردار شریف با تاکید بر اینکه پاسداران و بسیجیان خود را خط مقدم سنگرهای دفاع از اندیشه‌ها و آرمان‌های انقلاب و امام(ره) و شهیدان می‌دانند، در تشریح اقدامات سپاه و بسیج در مراسم گرامیداشت سالگرد امام(ره) گفت: سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، با بهره‌گیری از تجارب ارزشمند چندین ساله خود در این زمینه با راه‌اندازی قرارگاه شهید فهمیده و مشارکت سایر سازمان‌ها و نهادهای امنیتی، نظامی و انتظامی با هماهنگی ستاد مرکزی ارتحال حضرت امام(ره) نسبت به تامین امنیت مراسم و برگزاری هرچه باشکوه‌تر آیین سالگرد ارتحال اقدام می‌کند.
وی افزود: بهره‌گیری از ظرفیت گسترده بسیج در سراسر کشور برای اعزام زائران به حرم امام(ره) در تهران و ارائه خدمات مناسب به هموطنان عزیز از اقداماتی است که در دستور کار سپاه‌های استانی و مراکز بسیج در شهرهای بزرگ و کوچک قرار دارد.
مسئول روابط عمومی کل سپاه، تشکیل ستاد گمشدگان در محدوده حرم مطهر امام خمینی(ره) توسط نیروی هوافضای سپاه را از اقدامات جدی سپاه در این ایام دانست و گفت: سپاه با بکارگیری نیروهای پایور و دانش‌آموختگان دانشگاه افسری و تربیت پاسداری امام حسین(ع)، امنیت و حفاظت از حرم مطهر و محیط پیرامونی آن را با همکاری و مشارکت سایر نیروهای مسئول در این بخش عهده‌دار است که ان‌شاء‌الله با کمک مردم شریف به نحو مطلوب آن را به انجام خواهد رساند.
سردار شریف خاطرنشان کرد: اعزام کاروان پیاده‌روی عاشقان حسینی زائران خمینی(ره) متشکل از دانشجویان مجتمع دانشگاهی امیرالمومنین(ع) اصفهان به تهران و شرکت در مراسم سالگرد امام(ره) از دیگر برنامه‌های سپاه است که به طور مستمر در سال‌های گذشته و سال جاری به مرحله اجرا در آمده است.
وی راه‌اندازی ستاد پشتیبانی مراسم در محل حرم مطهر و رفع نیازمندی‌های مهندسی را از دیگر اقدامات سپاه در این زمینه توصیف کرد و افزود: سپاه با ایجاد ظرفیت و پُست‌های امداد و اورژانس و خدمات پزشکی در محدوده حرم مطهر و آماده‌سازی بیمارستان در سپاه تهران آماده پذیرش بیماران احتمالی بوده و به امنیت مواد غذایی زائران نیز نظارت خواهد داشت.
سخنگوی سپاه پاسداران ادامه داد: قرارگاه شهید فهمیده با فعال‌سازی ستاد آبرسانی نیازهای زائرین عزیز را رفع خواهد کرد.
سردار شریف بکارگیری عوامل دژبان کل سپاه در مسیرهای منتهی به حرم مطهر حضرت امام(ره) برای تسهیل تردد خودروهای سازمانی و نیز زائران و کمک به راهور ناجا در این زمینه را از دیگر اقدامات سپاه برشمرد و افزود: تأمین اقلام و تولیدات فرهنگی و تبلیغی برای معرفی شخصیت امام خمینی(ره) و انقلاب اسلامی به زائرین و علاقه مندان به امام(ره) از اقدامات سپاه در سراسر کشور است که در کنار برگزاری مراسم و آیین‌های سالگرد امام‌(ره) در شهرها و مقرهای سپاه و بسیج صورت خواهد پذیرفت.
برنامه‌های 13 و 14 خرداد
در حرم مطهر حضرت امام خمینی
گفتنی است چهارشنبه 13 خرداد سال جاری مراسم ویژه شب 14 خرداد پس از اقامه نماز جماعت مغرب و عشا به امامت حجت‌الاسلام سیدحسن خمینی با قرائت قرآن کریم و برنامه مداحان عزیز در شبستان صحن شهدای حرم مطهر آغاز و با سخنرانی حجت‌الاسلام روحانی ادامه خواهد یافت.
پنجشنبه 14 خرداد نیز مراسم ویژه روز 14 خرداد از ساعت 9 صبح در حرم مطهر حضرت امام خمینی آغاز و پس از قرائت قرآن کریم و برنامه مداحان و سخنرانی حجت‌الاسلام سیدحسن خمینی همگان از بیانات مهم و ارزشمند رهبر عزیز و فرزانه انقلاب اسلامی و فرمانده کل قوا و خلف شایسته امام امت، بهره‌مند خواهند شد.