kayhan.ir

کد خبر: ۴۶۳۴۶
تاریخ انتشار : ۱۱ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۸:۵۸

كاروان «عاشقان حسینی، زائران خمینی»و دوچرخه سواران یگان ویژه صابرین در راه حرم امام (ره)

در بیست و ششمین سالگرد ارتحال حضرت امام خمینی(ره) كاروان «عاشقان حسینی، زائران خمینی» از اصفهان تا تهران را با دوی امدادی و پاسداران یگان صابرین هم از حرم حضرت معصومه(س) تا حرم حضرت امام(ره) را رکاب می‌زنند.


به گزارش روابط عمومی نیروی زمینی سپاه، دانشجویان مجتمع دانشگاهی امیرالمومنین(علیه‌السلام) و فراگیران سایر مراكز آموزش عالی سپاه هر ساله در ایام ارتحال حضرت امام(ره) با هدف تجدید پیمان، یادآوری رشادت‌های فرزندان شهید این مرز و بوم و اعلام انزجار از ددمنشی‌های استكبار یك حركت معنوی گسترده‌ای را از اصفهان تا تهران در دستور كار خود قرار می‌دهند.
امسال در بیست و یكمین سال پیاپی كاروان 750 نفره «عاشقان حسینی، زائران خمینی» با بدرقه مردم شهیدپرور و ولایت‌مدار اصفهان حركت خودشان را از خیمه حسینی گلستان شهدای اصفهان آغاز کرد.
دانشجویان مجتمع دانشگاهی امیرالمومنین(علیه‌السلام) به همراه فراگیرانی از سایر مراكز آموزش عالی سپاه به صورت دوی امدادی حركت خودشان را از استان اصفهان آغاز و پس از پیمودن مسافت استان‌های مركزی و قم به تهران خواهند رسید تا در مراسم بیست و ششمین سالگرد ارتحال حضرت امام(ره) حضور یابند.
غبارروبی و عطرافشانی تربت پاك شهیدان، دیدار با تعدادی از خانواده‌های معظم شهداء و ائمه‌جمعه خاصه آیت‌الله مصباح یزدی در قم و استفاده معنوی از حضور روحانیون معظم در كاروان از جمله اقداماتی است كه متولیان برگزاری این حركت معنوی برای شركت‌كنندگان در نظر گرفته‌اند.
دوچرخه‌سواری پاسداران یگان ویژه صابرین
همچنین یگان ویژه صابرین هر ساله در راستای تجدید میثاق با آرمان‌های حضرت امام(ره) برنامه ویژه‌ای را در دستور کار خود دارد. امسال در بیست و ششمین سالگرد ارتحال بنیانگذار انقلاب اسلامی مسیر حرم حضرت معصومه(س) تا حرم حضرت امام خمینی(ره) را با رکاب دوچرخه می‌پیمایند. پاسداران یگان صابرین این حرکت را به مدت دو روز ادامه خواهند داد و چهاردهم خرداد در اجتماع بزرگ عاشقان حضرت روح الله شرکت می‌کنند.