kayhan.ir

کد خبر: ۴۶۳۴۳
تاریخ انتشار : ۱۱ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۸:۵۸
لاریجانی در نشست خبری با همتای سوری:

مبارزه ایران با تروریسم در سوریه و عراق برای آینده بشریت مفید است

رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه دولت و ملت سوریه در مبارزه با جریانات وحشی و ماجراجو موفق باشند، گفت که ایران نیز همیشه در مسیر مبارزه با تروریسم به کشورهای منطقه یاری رسانده است.


به گزارش فارس، علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی پیش از ظهر دیروز دوشنبه در نشست خبری مشترک با  «جهاد اللحام» رئیس مجلس سوریه که در ساختمان مشروطه مجلس برگزار شد، با تشکر از پذیرش دعوت جمهوری اسلامی ایران از سوی رئیس پارلمان سوریه گفت: سوریه در سال‌های گذشته در مقابل رژیم صهیونیستی مقاومت کرده و امروز هم پیشتاز این مبارزه است. وی با یادآوری تلاش کشورهای قدرتمند برای ایجاد مشکل برای مردم سوریه ظرف 4 سال اخیر اظهار داشت: مقاومت مردم سوریه، این کشورها را در رسیدن به اهداف خود ناکام گذاشته است.
لاریجانی با ابراز اطمینان از پیروزی ملت سوریه در مبارزه با تروریست‌ها گفت: ما هیچ گاه حمایت‌های ملت و دولت سوریه را در طول 8 سال دوران دفاع مقدس از یاد نمی‌بریم.
وی در ادامه گفت: ما امروز در سوریه و عراق با تروریسم مبارزه می‌کنیم اما معتقدیم که این مبارزه می‌تواند برای‌آینده بشریت مفید باشد چرا که امروز مشکل تروریسم صرفا به یک کشور مربوط نبوده و مسئله‌ای برای همه انسان‌هاست.
رئیس مجلس شورای اسلامی با اشاره به تبادل اطلاعات و بررسی‌ راهکارهای همکاری متقابل در این باره ابراز امیدواری کرد: دولت و ملت سوریه در مبارزه با جریانات وحشی و ماجراجو موفق باشند البته ایران نیز همیشه در مسیر مبارزه با تروریسم به کشورهای منطقه یاری رسانده است.
روابط ایران و سوریه دیواری دفاعی
در برابر امواج کشنده است
رئیس مجلس سوریه نیز در نشست خبری مشترک با رئیس مجلس شورای اسلامی، روابط ایران و سوریه را عامل ثبات در منطقه و دیوار دفاعی در برابر امواج کشنده خواند.
«جهاد اللحام» رئیس مجلس سوریه با تجلیل از موضع شرافتمندانه ایران، سوریه و کشورهای بریکس در حمایت از سوریه اظهار داشت: همواره تحولات منطقه و جنگ‌های ظالمانه‌ای که در آن جریان دارد را ارزیابی می‌کنیم.
اللحام حمایت‌های ایران و کشورهای عضو بریکس را موجب تأثیر مثبت بر روحیه دولت و ملت سوریه خواند و گفت: با توجه به تحریم‌های اقتصادی شرم‌آوری که برخی کشورهای منطقه و غربی علیه سوریه به کار گرفته‌اند معیشت مردم این کشور تحت تأثیر قرار گرفته است.
وی روابط ایران و سوریه را در گذشته، حال و آینده به عنوان عامل ثبات منطقه خواند و گفت: این روابط دیواری دفاعی در برابر امواج کشنده خواهد بود.
رئیس پارلمان سوریه از هجمه رسانه‌ای علیه سوریه سخن گفت و با اشاره به صدور قطعنامه‌های 2270-2279 و 2299 که با اجماع به تصویب رسیده است، گفت: به دلیل حمایت‌های مالی،‌ تروریستم در حال گسترش است.
وی در ادامه تصریح کرد: جنگ علیه تروریسم اقتضا می‌کند که اراده واقعی در سطح منطقه‌ای و بین‌المللی وجود داشته باشد که متأسفانه در حال حاضر چنین اراده‌ای وجود ندارد اما ما با تمام توان علیه تروریسم در سوریه می‌جنگیم.
رئیس پارلمان سوریه در پایان گفت: ما در این جنگ به ملت مقاوم، ارتش قهرمان، رهبری حکیم و دوستانمان که تعدادشان زیاد است و در رأس آنها جمهوری اسلامی ایران قرار دارد، اتکاء‌ می‌کنیم.