kayhan.ir

کد خبر: ۴۶۳۲۰
تاریخ انتشار : ۱۱ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۸:۵۹
طی طوماری برای رسانه‌ها اعلام شد

اعتراض اهالی قلهک به هنجارشکنی در باغ انگلیسی‌ها

باغ قلهک که پیش از این و در زمانی که سفارت انگلستان در آنجا مشغول فعالیت بود، مسائل و تهدیدهای ملی‌ای را برای کشورمان به وجود آورده بود، اکنون برای اهالی منطقه شریعتی تهران مشکلات عدیده‌ای را پدید آورده است.



بنا بر گزارش‌های رسیده به کیهان، اهالی منطقه قلهک هر روز شاهد سد معبر در خیابان شریعتی به دلیل رفت وآمد به باغ قلهک و پوشش بسیار زننده مراجعین هستند.
گفتنی است باغ قلهک پیش از این در اختیار انگلستان بود و با بسته شدن سفارت انگلیس در ایران، اکنون آلمانی‌ها به آن رفت وآمد دارند. مدرسه آلمانی در این مکان واقع شده که والدین دانش‌آموزان آلمانی هنگام حضور جلوی باغ قلهک (خیابان شریعتی)، با پوشش بسیار زننده و حتی بدون حجاب در خیابان ظاهر می‌شوند.
علاوه بر این، هر از چندگاهی و به مناسبت‌های مختلف میلادی که بعضاً همزمان با ایام شهادت ائمه هم می‌شود، از درون باغ قلهک صدای بسیار بلند موسیقی با خوانندگی زن تا چند صد متر اطراف باغ به گوش می‌رسد که به گفته ساکنان محلی پنجره منازل اطراف را هم به لرزه درمی‌آورد.
پارک دوبل در خیابان شریعتی، وضعیت زننده مراجعان، صدای بسیار بلند موسیقی ناهنجار و برخورد نامناسب گردانندگان و مراجعین قلهک، اهالی محل را بر آن داشته است که ضمن جمع‌آوری طومار اعتراض خود را نسبت به مزاحمت‌های عدیده نشأت گرفته از باغ سفارت پیشین انگلستان اعلام نمایند.
در بخشی از این طومار که علاوه بر ساکنان محل، امام جماعت مسجد المتقین ( واقع در ضلع شمالی باغ قلهک) هم آن را امضا نموده و نسبت به ناهنجاری‌های گسترده اخلاقی و فرهنگی باغ قلهک اعتراض کرده ، آمده است: به دلیل صدای ناهنجار و گوشخراش موسیقی که از داخل باغ سفارت انگلیس به گوش می‌رسد، به صورت مکرر به مراجع ذی‌صلاح مراجعه نموده‌ایم که تاکنون نتیجه‌ای در بر نداشته است. در ضمن پارک دوبله ماشین‌های والدین دانش‌آموزان و برخوردهای زننده آنها و راهبندان در تمام ساعات روز، باعث تشدید تکدر اهالی محل شده است. با توجه به دامنه‌دار بودن دردسرهای  باغ سفارت پیشین انگلیس، به نظر می‌رسد لازم است نیروی محترم انتظامی به قضیه ورود کرده و چاره‌ای برای این ناهنجاریهای اخلاقی، فرهنگی و ترافیکی بیندیشد. نانوشته پیداست که وقتی نیروی محترم انتظامی در قالب گشتهای ارشاد با بدحجابی‌های سطح شهر و اتوبان‌های تهران برخورد قانونی می‌کند، بایستی نسبت به بی‌حجابی هر روزه اطراف باغ قلهک هم واکنش نشان داده و مانع بروز چنین ناهنجاریهایی شود. برخورد قانونی با پارک دوبل، سد معبر و انتشار موسیقی مبتذل هم از جمله وظایف نیروی محترم انتظامی است که ظاهراً در قضیه باغ سفارت پیشین انگلستان بنا به دلایلی نامعلوم نسبت به آن کم‌کاری رخ داده است. نیاز به توضیح اضافی نیست که وقتی شهروندان ایرانی ملزم به رعایت قوانین لازم‌الاجرای ایران هستند، اتباع بیگانه هم بایستی به قوانین ایران احترام گذاشته و در صورت نقض آن، با برخورد قانونی و بدون تبعیض مواجه شوند.
در بخش پایانی طومار امضا شده توسط اهالی محل آمده است: در صورت عدم رسیدگی به موضوع، اهالی محل خود برای خاتمه دادن به مزاحمت‌ها و پخش صداهای ناهنجار که شیشه‌های ساختمانهای محل را به لرزه درآورده رأساً اقدام خواهند کرد.