kayhan.ir

کد خبر: ۴۶۲۹۵
تاریخ انتشار : ۱۱ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۸:۵۹
نایب رئیس کانون عالی انجمن‌های صنفی کارگران انتقاد کرد

توزیع ناعادلانه سهمیه بیمه کارگران ساختمانی

نایب‌رئیس کانون عالی انجمن‌های صنفی کارگران کشور با انتقاد از محدودیت سهمیه‌بندی بیمه کارگران ساختمانی گفت: وقتی پای صحبت می‌نشینیم همه مسئولان برنامه حمایت از کارگران ساختمانی را دارند اما در عمل اتفاقی نمی‌افتد.


ابوالفضل فتح‌اللهی اظهار داشت: به واسطه حمایت مسئولان از کارگران ساختمانی و قول بیمه آنهاست که مراجعات متعدد و زیادی از سوی کارگران ساختمانی داریم اما این افراد وقتی به شعبات بیمه تامین اجتماعی یا انجمن‌های صنفی ساختمان مراجعه می‌کنند متوجه می‌شوند که تنها در حد حرف بوده و سهمیه‌ها نیز به دلیل اندک بودن تمام شده است.
وی ادامه داد: وقتی پای صحبت مسئولان می‌نشینیم همه برنامه حمایت از کارگران ساختمانی را دارند اما در عمل اتفاقی نمی‌افتد و به قول‌های داده شده عمل نمی‌شود. فتح‌اللهی در گفت‌وگو با ایسنا، خاطرنشان کرد: انتظار داریم وقتی قول مساعدی از سوی مسئولان داده می‌شود به آن وفادار بمانند.وی با اشاره به نارضایتی‌ها از نحوه تخصیص سهمیه‌های بیمه کارگران نیز تأکید کرد: در حالی که مجوز توزیع 100 هزار سهمیه در کل کشور صادر شده است این میزان در برخی استانها ناعادلانه است و متناسب با تعداد کارگران ساختمانی آن مناطق نیست.
نایب رئیس کانون عالی انجمن‌های صنفی کارگران کشور ادامه داد: کارگران ساختمانی دارای کاری سخت و خطرناکند که با بیشترین حوادث ناشی از کار مواجهند و بخش اعظمی از آنها کارگر فصلی هستند و درآمد چندانی ندارند. فتح‌اللهی با تاکید بر لزوم حذف سهمیه‌بندی گفت: برابر قانون، همه کارگران ساختمانی اعم از مناطق دورافتاده و کلان‌شهرها باید بیمه شوند از این رو موضوع سهمیه‌بندی وجاهتی ندارد.