kayhan.ir

کد خبر: ۴۴۶۰۶
تاریخ انتشار : ۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۹:۵۵
به دلیل تاخیر 8 ساعته

مسافران پرواز اهواز- تهران پول بلیت خود را پس گرفتند

مسافران پرواز اهواز- تهران به دلیل تاخیر 8 ساعته پول بلیت خود را پس گرفتند.


پرواز سه‌شنبه شب اهواز- تهران آتا که قرار بود ساعت 23 انجام شود با 8 ساعت تاخیر ساعت 7:00 بامداد امروز انجام شد که به دلیل بروز این تاخیر برخی مسافران وجه کامل بلیت خود را در مقصد اخذ کردند.
به گزارش فارس، یکی از مسافران پرواز اهواز- تهران در این باره گفت:‌ قرار بود این پرواز ساعت 23 شب سه‌شنبه انجام شود اما متولیان اعلام کردند که به دلیل بروز نقص فنی هواپیمایی که قرار بوده از مشهد به تهران و سپس اهواز بیاید، این پرواز با ساعاتی تاخیر انجام خواهد شد.
این مسافر افزود: بالاخره مقرر شد پرواز مذکور ساعت 2 بامداد چهارشنبه انجام شود بنابراین بالاجبار در سالن ترانزیت ماندیم تا ساعت 2 بامداد پرواز انجام شود.
وی با بیان اینکه پذیرایی از مسافران فقط در حد یک کیک و آبمیوه بود، اضافه کرد: در این هواپیما مسافران خردسال و کهنسال زیادی بودند که به دلیل نبود امکانات در سالن فرودگاه اذیت شدند.
این مسافر افزود: به هر حال پرواز ساعت 2 هم انجام نشد و این بار متولیان وعده دادند پرواز حتما ساعت 7 انجام خواهد شد که در آن ساعت سوار هواپیما شدیم و ساعت 8:11 در فرودگاه مهرآباد بودیم.
وی ادامه داد: عده‌ای از مسافران به دلیل تاخیر به وجود آمده از هواپیما پیاده نشدند و مدعی بودند باید یکی از مسئولان در این باره توضیح داده و عذرخواهی کند.
این مسافر پرواز اهواز- تهران افزود: به هر حال آنها به ما وعده دادند که بهای بلیت کاملا برگردانده می‌شود که با این وعده پیاده شدیم و شرکت هواپیمایی آتا بهای کامل بلیت را به عده‌ای از مسافران که آنجا مانده بودند، برگرداند.
بنابراین گزارش، در راستای حمایت از مسافران و جلوگیری از تضییع حق آنها در بروز تاخیرات پروازی ایرلاین‌ها از 15 اردیبهشت 94 ملزم به اجرای دقیق آیین‌نامه حقوق مسافر بودند و رئیس سازمان هواپیمایی کشوری هم در این‌باره می‌گوید: ضمانت اجرایی این آیین‌نامه، ضمانت قانونی است.
در بند ج آیین‌نامه حقوق مسافر درباره تاخیرات پروازی بیش از چهار ساعت آمده است: شرکت حمل‌کننده موظف به ارائه یک فقره بلیت مشابه با تخفیف 30 درصد از لحاظ مسیر و کلاس پروازی است... در مورد پروازهایی که به دلیل شرایط جوی یا امنیتی فرودگاه مبدا، مقصد و در مسیر دچار تاخیر و یا ابطال می‌شود، شرکت‌های هواپیمایی با رعایت مقررات پذیرایی از مسافران صرفا موظف به استرداد کامل وجه به مسافران هستند.
به نظر می‌رسد با این اقدام ایرلاین‌ها گام‌های ابتدایی را برای اجرای آیین‌نامه حقوق مسافر برداشته‌اند.