kayhan.ir

کد خبر: ۴۴۵۶۹
تاریخ انتشار : ۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۲۱:۵۱
شبکه جاسوسی آلن تا جیسون رضائیان

چهره‌ای دیگر پشت نقاب خندان!

آمریکا از هر راهی برای جاسوسی و نفوذ به ایران استفاده می‌کند،‌ فرقی هم ندارد این راه از طریق تربیت جاسوسان کارکشته باشد یا اغفال جوانان و دختران ایرانی به بهانه گرفتن ویزای آمریکا.

 

تردیدی نیست که بخش اعظم آن چه که از سوی برخی دولتمردان تعبیر به «سازمان تحریم» شده ریشه در فتنه 88 دارد. دولتمردان آمریکا برای رسیدن به اهدافشان از افراد زیادی برای عملیات نفوذ استفاده کردند. «آلن ایر» مانند بسیاری از دست پرورده‌های آمریکا گزینه خوبی محسوب می‌شد. آلن ایر که به داشتن بیش از یکصد هزار دنبال‌کننده در فیس بوک و بیست و پنج هزار تعقیب‌کننده در توئیتر از میان فارسی زبانان و ایرانیان به خود می‌بالد! رسما مسئول میز ایران در سفارت آمریکا در لندن می‌شود.
از نگاه آلن، لندن در آن روزها محل تقاطع جریان‌های ضد انقلاب با هدف مشترک براندازی نظام بود. حجم وسیع اصلاح طلبان و دولتمردان فراری دوم خردادی که چهره شاخص آن‌ها وزیر ارشاد آن دولت بود تا نمایندگان گروه‌های تروریست جنوب شرق، خلق عرب، منافقین و... بهترین فرصت محسوب می‌شد برای کسی چون آلن ایر که سال‌ها با مبانی نرم‌افزاری و تبلیغاتی علیه ملت ایران خو گرفته و برای پیش‌برد آن کار کرده بود. آلن با همکاری بنگاه خبر پراکنی بی.بی.سی و شبکه وی.او.ای اخبار ایران را مرتب به نهادهای جاسوسی آمریکا ارسال می‌کرد.
جیسون رضائیان از دوستان آلن به همراه کسانی از جمله امید معماریان، علیرضا اشراقی، رمضانپور(بولتن نویس نهاد ریاست جمهوری در زمان خاتمی)، محمد منظرپور و تیم خبرنگاران روزنامه‌های بدنام اصلاح طلب، مامور به جمع آوری اخبار و اطلاعات شد. اما نکته‌ای در این میان وجود داشت این بود که آلن تمامی تخم مرغ‌های خود را در یک سبد نگذاشت. آلن به تجربه دریافته بود که از لندن بهتر می‌تواند شبکه خود را با محوریت جیسون در ایران مدیریت کند. به گزارش فارس، آلن با وعده و بهانه گرفتن ویزا و پناهندگی آمریکا برای شبکه جاسوسانش و ارتباط آن با ناآرامی‌های پس از انتخابات 88 درصدد فشار بر ایران برآمد. ایرادهای حقوق بشری و تغییر مذهب در ایران از دیگر پرونده‌های ساختگی او بود که برای این کار از حربه‌های مالی و تهدیدهای غیراخلاقی و جنسی استفاده می‌کرد تا همکاران و اطرافیان خود را در این بازی کثیف نگه دارد و راضی کند. این روزها شاید کمتر کسی از نسل جوان بداند که پشت چهره خندان آلن ایر سخنگوی فارسی زبان وزارت امور خارجه آمریکا که با استفاده ناشیانه از اصطلاحات و ضرب المثل‌های فارسی در شبکه‌های فارسی زبان خارج از کشور تظاهر به ایران دوستی می‌کند سیاهه‌ای از فساد و تجاوز و جاسوسی نهفته است. البته این ویژگی تاریخی آمریکائی هاست که پشت لب خندان و دسته گل در یک دست، خنجری در دست دیگر دارند. به گزارش فارس، آلن که روزگاری عضو گردان 66 سیستم جاسوسی ارتش آمریکا بوده است و این اواخر با مخفی‌سازی سوابق سبعانه اش در خیانت به ملت‌های منطقه  از جمله ایران و سوریه، همه جا خود را کارشناسی معرفی می‌کند که بیش از سی سال است روی موضوع ایران کار می‌کند و بهتر از همگان می‌داند که ایرانیان اگر از همه چیز بگذرند از تنبیه دشمن خود به راحتی نمی‌گذرند به ویژه که این دشمن سعی دارد خود را در لباس دوست جا بزند.