kayhan.ir

کد خبر: ۴۴۵۳۹
تاریخ انتشار : ۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۸:۴۹

حوادث کوتاه از کشور


    مرگ 5 نفر زیر چرخ‌های خودرو
سرویس شهرستان‌ها:  رئیس پلیس راه شمالی فارس گفت: ساعت 11و 20 دقیقه صبح روز سه‌شنبه ماموران پلیس راه نورآباد از طریق مرکز فوریت‌های پلیسی 110 در جریان وقوع یک مورد تصادف در کیلومتر 30 محور «نورآباد- گچساران» قرار گرفته و بلافاصله در محل حاضر شدند.
سرهنگ کسری سیروسی افزود: ماموران مشاهده کردند که یک دستگاه اتوبوس ولوو با یک دستگاه خودرو پراید به شدت برخورد کرده که در نتیجه آن راننده و هر 4 سرنشین خودرو پراید در دم فوت کردند.
وی تصریح کرد: کارشناس پلیس راه با حضور در محل، علت وقوع حادثه را انحراف به چپ اتوبوس ولوو اعلام کرد.
رازگشایی از یک ماجرای قتل
بوشهر- خبرنگار کیهان: فرمانده نیروی انتظامی استان بوشهر از کشف راز قتل جوانی به هویت «ع» در مهرماه سال گذشته خبر داد.
سرتیپ حیدر عباس‌زاده افزود: پس از مرگ مشکوک وی تحقیقات گسترده پلیس آغاز شد و در این ارتباط 8 نفر مظنون بازداشت شدند. در تحقیقات پلیس هویت فردی را افشا کردند که در قبال دریافت 30 میلیون تومان دست و پای مقتول را بسته و او را کشته است.
وی ادامه داد: قاتل در شهر جهرم شناسایی و با اخذ نیابت قضایی دستگیر شد.
جوان 19 ساله قربانی بی‌احتیاطی
همدان- ایرنا: مدیرعامل ستاد دیه همدان گفت: حکم جلب فردی که با ریختن اسید در کانال فاضلاب یک منزل برای رفع گرفتگی، ناخواسته موجب نقص عضو جوانی 19 ساله در همدان شده بود، صادر شد.
یدالله روحانی‌منش افزود: سرایدار یک منزل  مسکونی در همدان به منظور نظافت و باز کردن مسیر لوله اقدام به ریختن اسید در داخل کانال فاضلاب کرد و بخار اسید از داخل سیفون دستشویی منزل مسکونی آپارتمان طبقه پایین نشت کرده و منجر به نقص عضو و از کار افتادن دست و پای یک جوان شد.
وی ادامه داد: پس از تشکیل پرونده قضایی و ارسال پرونده به پزشکی قانونی از کار افتادن و فلج شدن دست‌ها و پاها، زوال عقل و بیان و ناتوانی کامل جنسی به علت انتشار بخار ناشی از اسید تایید شد.
روحانی‌منش خاطرنشان کرد: طبق نظر قاضی پرونده و با استناد به مدارک و ادله موجود سرایدار 40 درصد و مالک خانه 60 درصد در این واقعه مقصر شناخته شدند و بیش از 3 میلیارد و 939 میلیون ریال دیه تعیین شد.
قتل عمد در لالی
لالی- باشگاه خبرنگاران: دادستان عمومی و انقلاب لالی گفت: در پی وقوع تیراندازی منجر به قتل فرمانده انتظامی پلیس و بازرس ویژه قتل در صحنه حاضر شدند.علیرضا شعبان‌فر افزود: با تحقیقات پلیس فردی به هویت «ر. ن» دستگیر شد.وی با اشاره به اینکه متهم مذکور از اقوام نزدیک مقتول بوده و با وی اختلافاتی داشته اظهار داشت: قاتل صریحا به قتل عمد اعتراف و همدست خود را نیز با هویت «ع. ح» معرفی کرد.
شعبان‌فر خاطرنشان کرد: هر دو متهم با صدور قرار بازداشت موقت راهی زندان شدند و پرونده آنان برای تکمیل تحقیقات مفتوح است.
کشف 500 کیلو تریاک
سرویس شهرستان‌ها: فرمانده انتظامی خراسان جنوبی گفت: در عملیات روز دوشنبه ماموران ایستگاه بازرسی علی‌آباد بیرجند به یک دستگاه خودروی کامیون حمل ضایعات آهن که در مسیر زاهدان به بیرجند در حرکت بود مشکوک شدند و خودرو را متوقف کردند.
سرتیپ واعظی افزود: ماموران خودرو را به لاین بازرسی هدایت کردند و در بازرسی از بار ضایعات خودرو مقدار 327 کیلوگرم تریاک که به طرز ماهرانه‌ای جاساز شده بود کشف شد.
وی ادامه داد: در دو عملیات جداگانه نیز ماموران یگان تکاوری 102 امام حسین(ع) دیهوک در بازرسی از 3 دستگاه موتورسیکلت ایژ مقدار 200 کیلوگرم تریاک کشف کردند.واعظی خاطرنشان کرد: در این عملیات‌ها یک دستگاه خودرو و 3 دستگاه موتورسیکلت توقیف و 4 متهم دستگیر و با دستور مقام قضایی روانه زندان شدند.
دستگیری موسس شرکت هرمی
سرویس شهرستان‌ها: فرمانده انتظامی اصفهان گفت: با تلاش کارآگاهان پلیس آگاهی استان بر روی افراد سودجو و کلاهبردار و با تحقیقات علمی و اقدامات تخصصی و ویژه پلیسی از مخفی شدن یکی از کلاهبرداران حرفه‌ای کشور در قبرستان اردستان اطلاع حاصل شد.سرتیپ آقاخانی افزود: بلافاصله پس از اطلاع از موضوع ماموران با هماهنگی مقام قضایی به محل مذکور رفتند که متهم با دیدن ماموران اقدام به فرار کرد اما با اقدام به موقع در محاصره پلیس قرار گرفته و دستگیر شد.وی ادامه داد: متهم جوانی غیربومی است که با تاسیس شرکت‌های هرمی با نام و عناوین ساختگی در سطح وسیعی در استان‌های مختلف کشور اقدام به کلاهبرداری می‌کرد.آقاخانی با اشاره به اعتراف صریح متهم به کلاهبرداری از مردم به شیوه مذکور تصریح کرد: در بررسی‌های صورت گرفته و اعتراف‌های متهم یکی از شاکیان پرونده شناسایی و مشخص شد وی تنها از این شخص 3 میلیارد ریال کلاهبرداری کرده است.
به گفته وی تحقیقات حاکی از آن است که متهم با تاسیس شرکت هرمی از افراد زیادی پول دریافت کرده که تلاش برای شناسایی مالباختگان همچنان ادامه دارد.
توقیف 865 میلیارد کالای قاچاق
سرویس شهرستان‌ها: فرمانده انتظامی شهرستان سبزوار گفت: در اجرای طرح کنترل محورهای مواصلاتی ماموران مبارزه با کالای قاچاق و ارز پلیس آگاهی این فرماندهی، با استقرار تیم‌های گشتی و حضور مستمر در محورهای مواصلاتی شهرستان، هفت دستگاه خودرو سنگین (کامیون و اتوبوس بین شهری)،‌ حامل کالای قاچاق را که از استان‌های غربی به مقصد مشهد در حرکت بودند توقیف کردند.
سرهنگ «سیدمحمد هاشم‌زاده هاشمی» افزود: در بازرسی از این خودروها 17 دستگاه چرخ خیاطی، 120 دستگاه گوشی تلفن همراه، یک هزار و 500 ثوب البسه، 10 دستگاه مانیتور رایانه، 21 دستگاه قطعات رایانه و 50 کیلوگرم پودر بدن‌سازی قاچاق کشف کردند.وی با اشاره به توقیف خودروهای حامل کالای قاچاق تصریح کرد: ارزش تقریبی محموله‌های قاچاق کشف شده بیش از 865 میلیارد ریال برآورد شده و در این رابطه 9 فرد متخلف به مراجع قضایی معرفی شدند.