kayhan.ir

کد خبر: ۴۴۴۸۰
تاریخ انتشار : ۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۸:۴۷
رئیس ستاد انتخابات استان:

افزودن یک نماینده به خوزستان مسکوت مانده است

رئیس ستاد انتخابات استان خوزستان گفت: قرار بود در سال جاری یک نفر به نمایندگان استان در مجلس اضافه شود اما این موضوع تا این لحظه مسکوت مانده است.

اهواز- خبرنگار کیهان:

فرج‌الله خبیر در نشست خبری تشکیل ستادهای انتخاباتی خبرگان رهبری و مجلس شورای اسلامی، با اشاره به اینکه استان متشکل از 27 شهرستان، 67 بخش و 142 دهستان است، افزود: 14 حوزه انتخابی اصلی و 13 حوزه فرعی در استان برپا خواهد شد و پیش‌بینی می‌شود که واجدین شرایط رأی در استان سه میلیون و 250 هزار نفر باشند.
خبیر ادامه داد: در استان 2 هزار و 950 شعبه اخذ رأی ثابت و سیار پیش‌بینی شده و 50 هزار نفر به عنوان عوامل اجرایی در برگزاری انتخابات همکاری خواهند داشت.
وی درباره لزوم استعفای افرادی که قصد کاندیداتوری مجلس شورای اسلامی را دارند، گفت: ائمه جمعه دائمی، قضات شاغل در امر قضا و رؤسای دادگستری شهرستان‌ها و استان‌ها، مدیران کل و سرپرستان دفاتر و ادارات کل استان‌ها و معاونین آنان، مدیران کل و سرپرستان دفتار و ادارات کل استانداری‌ها و معاونان آنان و رؤسا و سرپرستان ادارات و سازمان‌های دولتی و وابسته به دولت و معاونان آنان در استان و شهرستان و اعضای شوراهای شهر و روستاها از جمله افرادی هستند که از داوطلب شدن در حوزه‌های انتخابیه قلمرو مأموریت خود محرومند مگر این که شش ماه قبل از ثبت‌نام یعنی تا تاریخ 28 خردادماه 94 از سمت خود استعفا کرده و به هیچ وجه در آن پست شاغل نباشند و البته تا 28 اردیبهشت ماه موافقت استعفا را از مسئولان بالا دست خود کسب کنند. رئیس ستاد انتخابات استان از افزایش یک نفر به تعداد نمایندگان خبرگان رهبری در استان خبر داد و گفت: تعداد اعضای خبرگان رهبری استان به این ترتیب به هفت نفر افزایش یافته است.