معاون وزیر راه و شهرسازی:
60 هزار دستگاه کامیون فرسوده باید از ناوگان حمل بار خارج شود
معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: 60 هزار دستگاه کامیون به علت فرسودگی و عمر زیاد باید از ناوگان حمل بار کشور خارج شود.
معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: 60 هزار دستگاه کامیون به علت فرسودگی و عمر زیاد باید از ناوگان حمل بار کشور خارج شود.
داوود کشاورزیان در نشستی با تشکلهای صنفی رانندگان و شرکتهای حمل و نقل بار و مسافر خراسان رضوی افزود: اعتبار طرح نوسازی ناوگان بار و مسافر از ابتدای اجرای طرح در اختیار سازمان راهداری و حمل و نقل جادهای بود.
اما این اعتبارات پس از تصویب قانون هدفمندی یارانهها و تاسیس ستاد سوخت از حوزه سازمان راهداری خارج و در اختیار سازمان هدفمندی یارانهها و ستاد سوخت کشور قرار گرفت.
وی افزود: همزمان با این تغییر و با افزایش نرخ ارز و قیمت خودرو در زمینه نوسازی ناوگان حمل و نقل به ویژه خودروهای سنگین توفیق چندانی حاصل نشد و در این سالها متوسط عمر ناوگان حمل بار که بر اساس برنامه پنجم باید به حدود 10 تا 12 سال کاهش یابد، نه تنها بهبود نیافت بلکه به بیش از 16 سال رسید.
کشاورزیان گفت: رسیدن به هدف موردنظر نیازمند کنار گذاشتن کامیونهای بسیار فرسوده و با عمر زیاد از ناوگان حمل و نقل و جایگزین کردن کامیونهای جدید است که تسهیلات مناسب را میطلبد.
وی اظهار داشت: درخواست ما این است که در اجرای مرحله دوم هدفمندی یارانهها بخشی از اعتبارات حاملهای انرژی به حوزه حمل و نقل و نوسازی ناوگان این حوزه اختصاص یابد.
وی گفت: پیشبینی شده بخشی از درآمدهای حاصل از افزایش نرخ حاملهای انرژی در سال آینده که حدود 100 هزار میلیارد ریال است برای بخش تولید و حمل و نقل در نظر گرفته شود که امیدواریم بخشی از آن به نوسازی ناوگان حمل و نقل و در صورت امکان به بخش راهداری تخصیص یابد.
وی افزود: سازمان راهداری نیز تلاش میکند در تامین بخشی از سود تسهیلات برای ناوگان حمل بار، مینیبوس و کرایه سواری و اتوبوس کمک کند.
داوود کشاورزیان در نشستی با تشکلهای صنفی رانندگان و شرکتهای حمل و نقل بار و مسافر خراسان رضوی افزود: اعتبار طرح نوسازی ناوگان بار و مسافر از ابتدای اجرای طرح در اختیار سازمان راهداری و حمل و نقل جادهای بود.
اما این اعتبارات پس از تصویب قانون هدفمندی یارانهها و تاسیس ستاد سوخت از حوزه سازمان راهداری خارج و در اختیار سازمان هدفمندی یارانهها و ستاد سوخت کشور قرار گرفت.
وی افزود: همزمان با این تغییر و با افزایش نرخ ارز و قیمت خودرو در زمینه نوسازی ناوگان حمل و نقل به ویژه خودروهای سنگین توفیق چندانی حاصل نشد و در این سالها متوسط عمر ناوگان حمل بار که بر اساس برنامه پنجم باید به حدود 10 تا 12 سال کاهش یابد، نه تنها بهبود نیافت بلکه به بیش از 16 سال رسید.
کشاورزیان گفت: رسیدن به هدف موردنظر نیازمند کنار گذاشتن کامیونهای بسیار فرسوده و با عمر زیاد از ناوگان حمل و نقل و جایگزین کردن کامیونهای جدید است که تسهیلات مناسب را میطلبد.
وی اظهار داشت: درخواست ما این است که در اجرای مرحله دوم هدفمندی یارانهها بخشی از اعتبارات حاملهای انرژی به حوزه حمل و نقل و نوسازی ناوگان این حوزه اختصاص یابد.
وی گفت: پیشبینی شده بخشی از درآمدهای حاصل از افزایش نرخ حاملهای انرژی در سال آینده که حدود 100 هزار میلیارد ریال است برای بخش تولید و حمل و نقل در نظر گرفته شود که امیدواریم بخشی از آن به نوسازی ناوگان حمل و نقل و در صورت امکان به بخش راهداری تخصیص یابد.
وی افزود: سازمان راهداری نیز تلاش میکند در تامین بخشی از سود تسهیلات برای ناوگان حمل بار، مینیبوس و کرایه سواری و اتوبوس کمک کند.