حسین سلطان محمدی، منتقد:
بخش بین الملل جشنواره فجر در حد جشنواره «عمار» هم موج ایجاد نکرد(اخبار ادبی و هنری)
یک منتقد سینما معتقد است که بخش بینالملل جشنواره فیلم فجر حتی در حد جشنواره «عمار» هم موج ایجاد نکرد.
حسین سلطان محمدی، منتقد سینما و کارشناس رسانه در گفت وگو با خبرنگار کیهان گفت: در بخش بین الملل سی و سومین جشنواره فیلم فجر به جز فیلمهای ایرانی شاهد عدم استقبال مردم از نمایش فیلمهای خارجی بودیم که این مسئله در پردیس ملت (محل مرکزی جشنواره) بیشتر به چشم میآمد. وی افزود: میراث سی و دو دوره برگزاری جشنواره فجر این بوده که برای همه، اولویت اول فیلمهای ایران است. به همین دلیل هم این جشنواره برای سال آینده باید خودش را بازیابی کند. سلطان محمدی درباره مراحل این بازیابی اظهار داشت: بدون تعارف، آنچه در این جشنواره اتفاق افتاد، نبود همراهی رسانهای با جشنواره بود. پیشنهاد بنده به برگزار کنندههای جشنواره فجر این است که برای سال آینده، از مدتها قبل، طی همفکری با نیروهای رسانهای، به انتخابهای بهتری برسند. یعنی دوستان درباره انتخابهای خود توضیح دهند و پیشنهادهای رسانهها را نیز بشنوند. تعامل برگزار کنندههای جشنواره با رسانهها باید در طول سال اتفاق بیفتد. وی تصریح کرد: جشنواره فجر بین الملل باید نماد قدرتمند سینمای ایران در عرصه جهانی بشود. اما در حال حاضر، به تعریف مشخصی نرسیده. بطور مثال، اگر این جشنواره قرار است در زمینه سینمای ارزشی و مقاومت در جهان موج ایجاد کند که حتی در اندازه جشنواره «عمار» هم موج آفرین نبوده است. در سایر زمینهها هم همین وضعیت وجود دارد.