kayhan.ir

کد خبر: ۴۳۷۲۰
تاریخ انتشار : ۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۲۱:۱۸
معاون وزیر آموزش و پرورش:

شبکه اجتماعی دانش‌آموزی امسال راه‌اندازی می‌شود

معاون پرورشی فرهنگی وزارت آموزش و پرورش گفت: امسال 600 مرکز دارالقرآن در سراسر کشور تجهیز خواهند شد.

خرم‌آباد- خبرنگار کیهان:

حمید کفاش در مراسم تجلیل از اولین مدیر کل آموزش و پرورش لرستان بعد از پیروزی انقلاب اسلامی و معلمان نمونه افزود: این مراکز در سال گذشته تأسیس شده‌اند و امسال مورد بهره‌برداری قرار خواهند گرفت.
وی با بیان این مطلب که توسعه و تجهیز 2 هزار کانون فرهنگی تربیتی و اردوگاه در دستور کار این معاونت قرار دارد، گفت: برای نوسازی کانون‌های فرهنگی و اردوگاه‌ها نیاز به 400 هزار میلیارد تومان اعتبار است.
کفاش از راه‌اندازی شبکه اجتماعی دانش‌آموزی در سال جاری خبر داد و گفت: طرح مطالعات راه‌اندازی شبکه دانش‌آموزی در سال 93 انجام گرفته است که تاکنون یک میلیون دانش‌آموز ممتاز در زمینه‌های مختلف فرهنگی، هنری در این شبکه ثبت‌نام کرده‌اند.
وی گفت: این شبکه قبل از شروع سال تحصیلی دانش‌آموزان افتتاح خواهد شد و دانش‌آموزان می‌توانند با کد ملی وارد این شبکه شوند که فضایی در اختیار آنها قرار می‌گیرد و آنها با معرفی برنامه‌های خود از تجربیات سایر دانش‌آموزان استفاده می‌کنند.
کفاش افزود: 10 میلیارد تومان برای توسعه و تجهیز کتابخانه‌های آموزشگاهی در دوره ابتدایی با اولویت مناطق عشایری و محروم در سال 94 اختصاص یافته است.
وی افزود: 25 هزار نیروی بازنشسته و 15 هزار نفر معلم از آموزش و پرورش خارج شدند که هیچ گونه خللی در روند فعالیت آموزش و پرورش ایجاد نشده است. کفاش در خاتمه گفت: برای اولین بار در بودجه کشور 110 درصد به آموزش و پرورش تخصیص یافت که بخشی از مشکلات آموزش و پرورش را حل می‌کند.