kayhan.ir

کد خبر: ۴۳۵۴۴
تاریخ انتشار : ۱۲ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۲۲:۰۱
شور ملکوتی اعتکاف در سراسر کشور

حضور 700 هزار عاشق پاکباخته در خلوت راز با خدای بی‌نیاز

آیین معنوی اعتکاف روز شنبه همزمان با سالروز ولادت باسعادت حضرت علی(ع) و با حضور گسترده و پرشور مردم در مساجد سراسر کشور آغاز شد.

به گزارش روابط عمومی سازمان تبلیغات اسلامی، حجت‌الاسلام حسین روحانی‌نژاد، معاون فرهنگی این سازمان گفت: در ۵۵۰۰ مسجد در سال جاری اعتکاف را خواهیم داشت و با توجه به عدم تلاقی با ایام امتحانات، پیش‌بینی می‌کنیم امسال حضور دانش‌آموزان و دانشجویان چشمگیرتر باشد. آمار اولیه از حضور ۷۰۰ هزار معتکف در مراسم اعتکاف امسال حکایت دارد.
به گزارش ایرنا، آیین معنوی اعتکاف امسال با شکوه خاص و با حضور گسترده مردم به‌ویژه جوانان، نوجوانان و دانشجویان در مساجد استان تهران آغاز شده است.
بر اساس این گزارش، مردم مومن و خداجوی استان تهران همزمان با اذان صبح دیروز با حضور در مساجد منتخب محل برگزاری آیین اعتکاف در سطح شهرستان‌های مختلف استان، ضمن دوری از تعلقات دنیوی، برای نزدیک شدن به لطف و مرحمت الهی و کسب سعادت دنیا و آخرت با خالق هستی به راز و نیاز پرداختند.
انجام فرایض دینی و برگزاری برنامه‌های ویژه فرهنگی و مذهبی شامل حلقه‌های معرفتی، مسابقات فرهنگی، سخنرانی‌های دینی و جشن میلاد حضرت علی (ع) از جمله برنامه‌های آیین معنوی اعتکاف در مساجد تهران است.
شایان ذکر است، آیین معنوی اعتکاف از 13 تا 15 رجب (ایام‌البیض) به مدت سه روز در مساجد برگزار می‌شود.