kayhan.ir

کد خبر: ۴۳۵۳۹
تاریخ انتشار : ۱۲ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۲۱:۵۵

اعتراض 145 نویسنده دیگر به تجلیل از «شارلی ابدو»(اخبار ادبی و هنری)

اعتراض به تخصیص جایزه‌ای به نشریه موهن «شارلی ابدو» از سوی جایزه ادبی «پن» بالا گرفته و اکنون 145 نویسنده دیگر به جمع شش چهره ادبی پیشین اضافه شدند.
به گزارش ایسنا، مرکز جایزه «پن» آمریکا اخیرا اعلام کرد جایزه ویژه تقدیر از «شجاعت در آزادی بیان» را به نشریه «شارلی ابدو» فرانسه که کاریکاتور موهن پیامبر اکرم (ص) را منتشر کرده بود، اعطا خواهد کرد.پس از آن بود که شش نویسنده مطرح از جمله «پیتر کری» و «مایکل اونداجی» با نگارش نامه‌ای، اعتراض‌شان را نسبت به این حرکت اعلام کردند و حالا تعداد قابل‌توجهی از دیگر همکاران مطرح آن‌ها به جمع ایشان پیوسته‌اند.«جویس کرول اوتس»، «جونو دیاز» و «لوری مور» از دیگر نویسندگان شناخته‌شده‌ای هستند که به تقدیر از «شارلی ابدو» واکنش نشان داده‌اند.
در این نامه آمده است که این نشریه فرانسوی «بخشی از جمعیت کشور فرانسه که به حاشیه رانده شده، تحت فشار قرار گرفته و قربانی شده‌ است» را مورد تمسخر قرار داده است.
در این نامه همچنین حمله گروه تروریستی «داعش» به دفتر نشریه «شارلی ابدو» که منجر به کشته شدن 12 تن از کارکنان آن شد، محکوم شده است. مرکز «پن» قرار است روز پنجم ماه می‌جایزه «تونی و جیمز سی گودیل» را به این نشریه پاریسی اعطا کند.«پیتر کری»، «مایکل اونداجی»، «فرانسیس پروز»، «تجو کول»، «راشل کوشنر» و «تای سلاسی» شش نویسنده پیشتاز در این اقدام هستند که از حضور در مراسم اعطای این جایزه نیز انصراف داده‌اند.