kayhan.ir

کد خبر: ۴۳۵۲۶
تاریخ انتشار : ۱۲ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۲۱:۵۲

شرکت 53 هزار نفر در مسابقات قرآن و عترت در سطح کشور

نماینده معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: 53 هزار و 620 نفر در مسابقات قرآن و عترت سطح کشور شرکت کردند.

ابراهیم قربانی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در شیروان بیان داشت: مسابقات قرآن و عترت استان‌های کشور در اردیبهشت ماه برگزار شد که 53 هزار و 620 نفر در این مسابقات شرکت داشتند.
وی تصریح کرد: بیشترین میزان شرکت‌کنندگان در مسابقات قرآن و عترت کشور از گروه زنان بودند. قربانی بیان داشت: از مجموع شرکت‌کنندگان در این مسابقات 41 هزار و 352 معادل 77 درصد شرکت‌کنندگان زن و 12 هزار و 267 نفر مرد بودند که 23 درصد شرکت‌کننده را تشکیل دادند. به گفته وی در گروه زیر 12 سال 6هزار و 265 نفر معادل 21 درصد و در گروه بالای 12 سال 47هزار و 355 نفر با 88 درصد ترکیب سنی حاضران در مسابقات قرآن و عترت را تشکیل دادند. قربانی خاطرنشان کرد: این دوره از مسابقات در 17 رشته قرآنی حفظ مفاهیم و تدبر در قرآن، ترجمه و مفاهیم نهج‌البلاغه برگزار شده است.
وی اعطای گواهینامه از سوی معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به شرکت‌کنندگان در آزمون را برشمرد و تصریح کرد: کمک هزینه سفر به عمره مفرده، عتبات از جمله‌ هدایای معنوی مسابقات قرآن و عترت کشور به افراد برتر این مسابقات است.