kayhan.ir

کد خبر: ۴۳۵۲۱
تاریخ انتشار : ۱۲ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۲۱:۴۷

حوادث کوتاه از کشور

    تصادف خونین در محور ورزقان- خواجه
تبریز- خبرنگار کیهان:در نتیجه وقوع یک تصادف زنجیره‌ای در یک کیلومتری مسیر ورزقان- خواجه 12 نفر کشته و مجروح شدند. این تصادف بین 5 دستگاه خودرو و موتورسیکلت روی داد و طی آن 3 نفر جان باختند و 9 نفر زخمی شدند. مصدومان حادثه با بالگرد اورژانس، به مراکز درمانی انتقال یافتند.
قتل بر سر پارک خودرو
ساری- خبرنگار کیهان: فرمانده انتظامی شهرستان آمل از درگیری دو نفر بر سر پارک خودرو و مصدومیت «م.ح.الف» بر اثر ضربات چاقو، و مرگ وی در بیمارستان خبر داد. سرهنگ گنجیان افزود: مأموران کلانتری 11 شهرستان آمل ضمن شناسایی محل اختفای متهم طی علمیات پلیسی وی را دستگیر کردند.
مرگ 2 موتورسوار
تبریز- خبرنگار کیهان: تصادف پژو و موتورسیکلت در آزاد راه تبریز- تهران باعث مرگ دو راکب موتور شد.
این حادثه در کیلومتر 160 آزاد راه تبریز- تهران رخ داد و طی آن 2 راکب موتور که کلاه ایمنی نیز نداشتند، جان خود را از دست دادند. پلیس علت تصادف را ورود موتورسیکلت به حریم آزاد راه و عدم توجه کافی راننده پژو به جلو اعلام کرده است.
کشف مواد مخدر در نایین
نایین- خبرنگار کیهان: فرمانده انتظامی نایین از کشف 20 کیلو و 500 گرم مواد مخدر از انواع تریاک در بازرسی از خودروهای عبوری در این شهرستان خبر داد.
سرهنگ «سواد کوهی» افزود: مأموران مبارزه با مواد مخدر این فرماندهی در بازرسی از یک خودرو عبوری که در مسیر سه راهی چوپانان حرکت می‌کرد، این مقدار مواد مخدر مقدار کشف کردند.
توقیف 9 کیلو حشیش
یزد- خبرنگار کیهان: سرپرست نیروی انتظامی شهرستان اشکذر گفت: مأموران پلیس مبارزه با مواد مخدر شهرستان اشکذر از خبری پیرامون حرکت یک دستگاه سواری زانتیا با محموله مواد مخدر از سمت مهریز به این شهرستان مطلع شدند.
سرگرد پناهی افزود: مأموران در یک اقدام عملیاتی خودرو قاچاقچیان را که در لاین مخالف مسیر یزد- اردکان حرکت می‌کرد متوقف کردند.
وی ضمن اشاره به دستگیری 6 تن از سوداگران مرگ یادآور شد: در بازرسی از این خودرو 9 کیلوگرم حشیش کشف شد.
به گفته «محمود پناهی» 5 تن از متهمان دستگیر شده از اتباع بیگانه غیرمجاز هستند.
اسید آمونیاک گازوئیل شد
* فرمانده انتظامی خاتم گفت: مأموران انتظامی این شهرستان حین کنترل خودروهای عبوری در محور ورودی شهر خاتم به یک دستگاه تانکر ولوو مشکوک و آن را متوقف کردند. سرهنگ «علیرضا صالحی» افزود: طی بررسی‌های به عمل آمده و با توجه به عدم ارائه مدارک لازم و گفته‌های ضد و نقیض راننده ولوو در مورد مقدار اسید آمونیاک داخل تانکر مشخص شد خودرو، حامل فرآورده‌های نفتی قاچاق است.
این مسئول انتظامی با اشاره به کشف 20 هزار لیتر گازوئیل قاچاق، ارزش محموله را 315 میلیون ریال اعلام و تصریح کرد: در این ارتباط 2 نفر دستگیر و سوخت‌های مکشوفه تحویل شرکت پخش فرآورده‌های نفتی شد.
دستگیری کلاهبردار 20 میلیارد ریالی
تبریز- خبرنگار کیهان:فردی که از 40 نفر بیش از 20 میلیارد ریال کلاهبرداری کرده بود دستگیر شد.وی قول فروش آپارتمان به شاکیان را داده و در مواردی کل مبلغ را دریافت کرده بود ولی آپارتمانی تحویل نمی‌داد که با شکایت شاکیان، پلیس تبریز این فرد را که در شهرهای شمالی و مرکزی کشور متواری بود، شناسایی و دستگیر کرد.
باند سرقت متلاشی شد
سلماس- خبرنگار کیهان‌: پلیس سلماس باند فعال سرقت را که بالغ بر 4 میلیارد ریال از اموال مردم را به سرقت برده بود متلاشی کرد و 4 سارق سابقه‌دار را دستگیر و تحویل مراجع قضایی داد.
پلیس در جریان عملیات خود موفق به کشف تلویزیون، فرش، یخچال، لپ‌تاپ، کامپیوتر، طلا و اوراق بهادار به ارزش 4 میلیارد ریال شد. سارقان به 16 سرقت اعتراف کردند.
دستگیری سردسته قاچاقچیان
اردبیل- فارس: با تلاش ماموران نیروی انتظامی و پلیس مبارزه با مواد مخدر سر دسته باند تهیه و توزیع مواد مخدر در شهرستان مرزی پارس‌آباد دستگیر شد.
فرمانده نیروی انتظامی پارس‌آباد گفت:‌ با دستگیری این فرد غیربومی که عامل اصلی قاچاق و تهیه و توزیع مواد مخدر در پارس‌آباد بود 4 کیلوگرم مواد مخدر از نوع تریاک کشف و ضبط شد.
الیاس دلیر افزود: پلیس با دستگیری این عامل اصلی در تلاش است تا سایر عوامل توزیع منطقه‌ای را نیز شناسایی کرده و آنها را به دام بیندازد که در این ارتباط ارائه اطلاعات از سوی مردم اهمیت دارد.
حریق در کارگاه تولیدی
مشهد- فارس: سرپرست ایستگاه‌ 14 سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری مشهد از حریق گسترده در کارگاه تولید تینر واقع در جاده پرکنده‌آباد خبر داد.
کاظم کاظمی گفت: در این حادثه 2 نفر از کارگران مصدوم و به بیمارستان منتقل شدند. وی افزود: خسارات این حادثه در دست بررسی است.
سرقت مسلحانه نافرجام ماند
همدان- فارس: رئيس پلیس آگاهی همدان گفت: در پی وقوع یک سرقت مسلحانه در حصار امام خمینی(ره) با تلاش پلیس و همکاری مردم یکی از دو سارق این حادثه دستگیر شد.
رضا زارعی افزود: این دو سارق با شناسایی قبلی و اطمینان از نداشتن آژیر خطر و حفاظ امنیتی، اقدام به سرقت از یک طلا فروشی در حصار امام خمینی‌(ره) کردند که ناکام ماندند.
وی تصریح کرد: در حین سرقت، بین سارقان و صاحب طلا فروشی درگیری رخ داد که در این کش و قوس سارقان با شلیک تیر هوایی به دنبال سرقت طلا از ویترین مغازه بودند.
زارعی با بیان اینکه در این درگیری صاحب مغازه با شیء تیزی مجروح شد، ادامه داد: با صدای شلیک تیر، مردم به کمک صاحب مغازه آمده و یکی از سارقان را که بر اثر درگیری مجروح شده و به زمین افتاده بود دستگیر کردند و سارق دیگر متواری شد.
سارق حرفه‌ای در دام پلیس
ارومیه- فارس: فرمانده انتظامی آذربایجان غربی گفت: در پی وقوع چند فقره سرقت در ارومیه و شکایت تعدادی از شهروندان مبنی بر وقوع سرقت از منازل، با فعال کردن گشت‌های محسوس و نامحسوس بررسی موضوع در دستور کار پلیس این شهرستان قرار گرفت.
سرتیپ شرفی افزود: ماموران با انجام شگردهای خاص پلیسی سارق سابقه‌داری را در این زمینه شناسایی و او را در مخفیگاهش دستگیر کردند.
وی تصریح کرد: در بازرسی از مخفیگاه این متهم اقلامی نظیر انواع لپ‌تاپ، دوربین عکاسی، گوشی تلفن همراه، لوازم منزل و غیره کشف و ضبط شد و برابر اعلام کارشناسان امر ارزش ریالی اموال مسروقه 400 میلیون ریال برآورد شده است.فرمانده انتظامی آذربایجان‌غربی با تاکید بر اینکه متهم در بازجویی‌های انجام شده به 19 فقره سرقت از منازل در این شهرستان و هم‌دستی یک مالخر در این زمینه اعتراف کرده است، خاطرنشان کرد: در این راستا دو نفر متهم دستگیر و پس از تشکیل پرونده مقدماتی برای سیر مراحل قانونی بعدی تحویل مقامات قضایی شدند.
محور جلفا- پلدشت مسدود شد
تبریز- فارس: ریزش کوه جاده مرزی جلفا- پلدشت- سد ارس را در آذربایجان‌شرقی مسدود کرد.
براساس این گزارش ساعت 7 و 10 دقیقه روز گذشته ریزش چند صخره جاده جلفا- کلیسای سنت استپانوس-پلدشت و سد ارس را بست.