kayhan.ir

کد خبر: ۴۳۵۱۹
تاریخ انتشار : ۱۲ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۲۱:۴۶
رئیس ستاد مرکزی معاینه فنی خودروهای تهران خبر داد

امکان اعمال قانون نرم‌افزاری با راه‌اندازی سامانه جدید معاینه فنی

رئیس ستاد مرکزی معاینه فنی خودروهای تهران گفت: بر اساس تصویب هیئت وزیران، برای ایجاد وحدت رویه و ارتقاء نظارت برعملکرد مراکز معاینه فنی، کلیه این مراکز در سطح کشور به صورت یکپارچه مکلف به استفاده از سامانه ملی معاینه فنی هستند.

ولی الله آذروش افزود: این سامانه ملی بایستی به صورت کاملا متمرکز و برخط، برای ثبت مشخصات و اطلاعات آزمایش‌های فنی و صدور گواهی معاینه فنی وسایل نقلیه موتوری و با بهره‌مندی از زیرساختهای الکترونیکی بوده و قابل اتصال به دیتا سنتر پلیس راهنمایی و رانندگی و پلیس انتظامی باشد.
به گزارش ایسنا،آذروش با بیان اینکه قطعا با استقرار سامانه در کلیه مراکز معاینه فنی سطح کشور این دغدغه پلیس که تعدادی مراکز سطح کشور با تساهل و یا بدون حضور خودرو برگه معاینه صادر می‌کنند برطرف خواهد شد، گفت: پلیس می‌تواند به تکلیف قانونی خود که به تصویب هیئت دولت در خصوص اعمال قانون جریمه به صورت نرم افزاری رسیده، اقدام کند.
وی افزود: پس از استقرار این نرم افزار در مراکز و برقراری اطلاعات مراکز و پلیس، ثبت تخلفات و اعمال قانون به صورت کاملا نرم افزاری بوده و دیگر نیازی به حضور فیزیکی پلیس نخواهد بود.
آذروش با بیان اینکه بر اساس مصوبه شورای عالی ترافیک شهر تهران به زودی در تهران طرح محدوده انتشار کم آلایندگی اجرا خواهد شد، گفت: از آنجایی که در این طرح سن خودرو، تکنولوژی تولید و داشتن معاینه فنی از شروط لازم برای ورود به محدوده‌ها است، قطعا اتصال کلیه مراکز در سطح کشور به این سامانه ملی، لازمه اجرای این طرح خواهد بود.