کد خبر: ۴۳۴۲۱
تاریخ انتشار : ۰۹ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۲۰:۵۷

100 هزار میلیارد ریال امسال برای توسعه روستاها هزینه می‌شود

نماینده بجنورد و عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی گفت: حدود 100 هزار میلیارد ریال اعتبار برای توسعه نواحی روستایی کشور هزینه می‌شود.


موسی‌الرضا ثروتی چهارشنبه در همایش شوراهای اسلامی شهرستان بجنورد اظهار کرد: این اعتبارات برای اجرای طرح‌های گازرسانی، آبرسانی، برق‌رسانی و اجرای طرح‌های هادی در روستا هزینه می‌شود.
وی اضافه کرد: همچنین براساس مصوبه بودجه سال 94 مجلس شورای اسلامی 4/5 درصد از درآمد مالیات برارزش افزوده برای کمک به دهیاری‌ها و عمران روستایی اختصاص یافته که می‌تواند بخش زیادی از مشکلات روستاها را برطرف کند.
نماینده مردم پنج شهرستان خراسان شمالی در مجلس شورای اسلامی گفت: همچنین امسال سه هزار میلیارد ریال اعتبار برای اجرای طرح بیمه اجتماعی هزینه می‌شود.
ثروتی اضافه کرد: با برداشتن محدودیت سنی در بیمه اجتماعی برای روستاییان، تمام روستانشینان کشور می‌توانند با پرداخت حداقل حق بیمه از مزایای بیمه استفاده کنند.
وی با اشاره به شتاب گرفتن توسعه روستا‌ها گفت: از محل اعتبارات بیمه سلامت 95 درصد از هزینه‌ درمان روستاییان پرداخت می‌شود.