احداث جاده ماسوله بسترساز خطرات آینده(یادداشت خبرنگار)
مسافت محور«ماسوله-ماجولان» حدود 30 کیلومتر است که 3 کیلومتر آن از سمت شهر تاریخی ماسوله آسفالت شده و باقیمانده این مسیر نیز در دست آمادهسازی برای آسفالت کردن است ولی نکته قابل تأمل در اجرای پروژه آسفالت محور «ماسوله-ماجولان» برش و خاکبرداری دیوارههای متصل به کوه در حاشیه این محور توسط پیمانکار و استفاده گلهای کوه پس از سرند به جای شن مخلوط برای کفسازی این مسیر است.
این پیمانکار تفاله و زبالههای حاصله از سرند خاک کوه را نیز در رودخانه «دولهچای» ماسوله تخلیه کرد که این کار باعث پرشدن بستر رودخانه و ایجاد سیل در هنگام بارندگی میشود.
البته این موضوع به اداره راه و ترابری فومن گزارش شده و اداره منابع طبیعی و آبخیزداری این شهرستان نیز در جریان برش کوه توسط پیمانکار مذکور قرار گرفت ولی متأسفانه هیچیک از این دستگاهها اقدامی در جلوگیری از آن انجام ندادند و نسبت به این موضوع با بیتوجهی رد شدند. این زنگ خطری است برای تکرار حادثههایی نظیر تخریب پل «بناعلی» شهر تاریخی ماسوله در سال 1383 که به علتی مشابه همین موضوع در بارندگیها مسدود و تخریب شد.
ماسوله- خبرنگار کیهان