کد خبر: ۴۲۶۵۸
تاریخ انتشار : ۰۱ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۲۱:۰۱
یک منتقد سینما:

فضای حاکم بر سینمای روشنفکری فاشیستی است(اخبار ادبی و هنری)

نایب رئیس اسبق انجمن منتقدان معتقد است: فضای سینمای روشنفکری ایران فاشیستی شده است.


نخستین نشست «سینما روایت» در سال 94 با نمایش و نقد فیلم «تا آمدن احمد» به کارگردانی صادق دقیقی روز یکشنبه در تالار اسوه برگزار شد. محمدتقی فهیم، منتقد سینما در این نشست با انتقاد از نحوه فضاسازی شبه‌روشنفکران در سینما اظهار داشت: هم اکنون فضای اکران از جریان سینمای ارزشی گرفته شده و روشنفکرها فضایی فاشیستی را بر عرصه سینما حاکم کرده اند. به طوری که نمی‌توان از فیلم‌های روشنفکری حتی انتقاد کرد. برخی از منتقدان درباره این فیلم‌های روشنفکری به خودمان می‌گویند که فیلم ضعیف است اما در رسانه‌ها جرات ندارند این را بگویند!