kayhan.ir

کد خبر: ۴۲۱۲۲
تاریخ انتشار : ۲۶ فروردين ۱۳۹۴ - ۲۱:۲۳
هوشنگ توکلی، بازیگر:

خانه سینما باید به هویت صنفی خود برگردد(اخبار ادبی و هنری)

بازیگر سینما و تلویزیون معتقد است: انتخابات امروز خانه سینما زمانی موفقیت آمیز قلمداد خواهد شد که این تشکل به هویت اصلی خودش، یعنی پی‌گیری حقوق و خواسته‌های صنفی هنرمندان سینما بازگردد.


هوشنگ توکلی، بازیگر و کارگردان سینما و تلویزیون در گفت وگو با کیهان، درباره جلسه امروز خانه سینما برای انتخاب رئیس هیئت مدیره، بیان داشت: خیلی تأسف بار است که یک جامعه ظاهرا متشکل فرهنگی به اسم خانه سینما، چند هزار نفر عضو دارد اما از پی‌گیری و بیان حقوق این اعضا ناتوان است. انتظار می‌رود، تشکلی که به نام جامعه اصناف فعالیت می‌کند در زمینه حمایت از حقوق اعضای خود حساسیت بیشتری داشته باشد.
وی تصریح کرد: بخش کوچکی از اهالی خانه سینما، این تشکل را به یک نهاد شبه سیاسی تبدیل کرده و متأسفانه در بزنگاه‌های سیاسی هم از اعضا سوءاستفاده می‌کنند. من معتقدم که همین گروه کوچک نمی‌خواهد خانه سینما شکل واقعی بگیرد و می‌خواهد به نوعی مدیریت اجرایی آن را در اختیار داشته باشد. دیدیم که همین گروه در سال 88 نیز چگونه با اهالی خانه سینما برای اهداف سیاسی بازی کردند.
کارگردان سریال «مدرس» در پایان تأکید کرد: قرار نبوده خانه سینما فعالیت سیاسی کند و باید به قوانین تشکل‌های صنفی برگردد. به نظرم آنها اگر می‌خواهند کار سیاسی کنند، باید بروند و تشکل سیاسی بوجود بیاورند.