kayhan.ir

کد خبر: ۴۲۱۱۶
تاریخ انتشار : ۲۶ فروردين ۱۳۹۴ - ۲۰:۳۴
رئیس مجلس شورای اسلامی:

آمریکا نمی‌تواند با تصویب طرحی در کنگره بر ایران فشار وارد کند

رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: آمریکایی‌ها تصور نکنند با دغل‌کاری می‌توانند به ایران فشار وارد کنند و با تصویب طرحی در کنگره فشار دیگری بر ایران وارد کنند.


به گزارش خبرگزاری تسنیم از کرمانشاه، علی لاریجانی در یادواره 4400 شهید شهرستان کرمانشاه خطاب به آمریکایی‌ها گفت: در مذاکرات این‌گونه نباشد که اگر بخشی از آنها به حکومت فشار آورد، این فشار را به مذاکرات وارد کنید و هرگونه پیچش مصنوعی و داخلی که دارید به خودتان مربوط است.
وی با اشاره به بروز آشفتگی‌ها در منطقه، گفت: برخی از کشورها در تصور بازگشت امپراطوری گذشته خود هستند و جدای از کشورهای صهیونیست و استکبار، برخی کشورها که صورت ظاهر مسلمان دارند نیز نسبت به ملت ایران و جوامع اسلامی جفا می‌کنند.
 لاریجانی در بخش دیگری از سخنان خود به حمله نظامی عربستان به یمن اشاره کرد و اظهار داشت: امروز می‌بینیم عربستانی که داعیه اسلامیت دارد، به مردم مظلوم و بی‌گناه یمن حمله می‌کند و در این کشور چه فضاحتی را به وجود آورده است و دلیلش از این حمله این است که یمن از زیر چتر عربستان خارج شده و می‌خواهد با جنگ و خونریزی آن را به زیر چتر خود بازگرداند و بعد هم می‌گویند چون ایران از انقلاب مردمی آنها حمایت کرده ما به دنبال سرکوب انقلاب یمن هستیم.
وی تاکید کرد: ما کتمان نمی‌کنیم که از مردم سالاری دینی در یمن و هر کشور دیگری حمایت می‌کنیم، اما هیچ دخالتی در حکومت یمن نداریم. جمهوری اسلامی ایران در مصر و تونس هم هیچ دخالتی نداشت بلکه تنها حمایت ما از مردم‌سالاری است.
لاریجانی در ادامه سخنانش با تاکید بر اینکه در مناطق مختلف جهان اضطراب موج می‌زند و دلیل آن توجه به زندگی مادی و دور شدن از معنویات است، گفت: قدرت‌ها امروز مسابقه تسلیحاتی راه انداخته‌اند که همه این مسائل اضطراب را در میان جامعه بشری به وجود آورده و می‌آورد و در منطقه ما با تزریق اسلحه و تجهیزات و مداخلات در امور کشورها این اضطراب به وجود آمده است.
لاریجانی افزود: انقلاب اسلامی به لحاظ فردی و جمعی در راستای آرامش بشری فکر نوین داشته است و به همین دلیل در میان جوامع مردم‌سالار از محبوبیت و جایگاه ویژه‌ای برخوردار است.
رئیس مجلس شورای اسلامی از تدوین و تصویب برنامه ششم توسعه در سال جاری خبر داد و افزود: امسال دورنمای پنج ساله کشور در مجلس شورای اسلامی تصویب می‌شود که در این برنامه نگاه ویژه‌ای به استان کرمانشاه به پاس رشادت‌های مردمان این استان در دفاع مقدس خواهیم داشت.
وی گفت: سرمایه‌گذاری برای رفع بیکاری استان کرمانشاه از طریق صنعت و سرمایه‌گذاری در بخش آب استان از جمله این توجه مضاعف مجلس به کرمانشاه است تا این خطه به عنوان یکی از قطب‌های مهم کشور مورد توجه قرار گیرد.