kayhan.ir

کد خبر: ۴۲۱۰۳
تاریخ انتشار : ۲۶ فروردين ۱۳۹۴ - ۲۰:۳۳

نامه جنبش عدالتخواه دانشجویی خطاب به ظریف فکت‌شیت ایرانی را منتشر کنید!(اخبار دانشگاه)

جنبش عدالتخواه دانشجویی طی نامه‌ای خطاب به ظریف وزیر امور خارجه کشورمان اعلام کرد: با انتشار هر چه سریعتر متن «فکت‌شیت» ایرانی به ابهامات و سوالات عنوان شده در این حوزه خاتمه دهید.


در بندهایی از این نامه آمده است: فارغ از آنکه طرف آمریکایی چه متنی را منتشر کرده و چه دروغ‌هایی سر هم کرده است، این حق مردم ایران است که از جزئیات مذاکرات تیم دیپلماسی کشورشان با طرف مقابل مطلع شده و از روند مذاکرات آگاه شوند.
امام خامنه‌ای نیز در سخنرانی اخیر خود در 20 فروردین به این نکته اشاره نمودند که «البته من به خود مسئولین هم این را گفته‌ام همین چند روز؛ مسئولین باید بیایند مردم را و بخصوص نخبگان را از جزئیات و واقعیات مطلع کنند؛ ما چیز محرمانه نداریم، چیز مخفی نداریم. این مصداق همدلی با مردم است.»
متأسفانه تا به حال، جنابعالی و همکارانتان با مردم و نمایندگان‌شان در مجلس به گونه‌ای رفتار کرده‌اید که گویی نامحرم‌شان پنداشته‌اید. این نگاه مخفی‌کارانه متأسفانه در مذاکرات اخیر نیز به وضوح دیده می‌شود؛ تا آنجا که با توجه به تأکید رهبری مبنی بر انتشار و تبیین جزئیات مذاکرات، آقای صالحی می‌گوید «درباره مسئله فکت‌شیت تصمیم گرفته شد و آقای ظریف در حال بررسی هستند و سازمان انرژی اتمی و وزارت امور خارجه متفقاً فکت‌شیتی تهیه کرده‌اند که الان دست آقای ظریف است و اگر مصلحت بدانند این فکت‌شیت را اعلام می‌کنند تا برخی از این ابهاماتی که هر چند پاسخ داده شده است در چارچوب فکت شیت به عرض ملت بزرگ ایران برسد.
اما ناگهان در اظهارنظری قابل تأمل، سخنگوی دولت در مصاحبه‌ای اعلام می‌کنند که مصاحبه‌ها و مذاکره‌های متعدد مسئولان وزارت خارجه در راستای تبیین مذاکرات لوزان، همه اینها فکت‌شیت (گزاره برگ) است و اگر لازم باشد این فکت شیت (گزاره برگ) منتشر می‌شود. مواضع مسئولان سیاست خارجه بسیار شفاف است و اگر لازم باشد باز هم در این باره توضیح خواهند داد.
این اظهارنظرهای متناقض چه معنایی می‌تواند داشته باشد؟ تعلل دولت در انتشار ابعاد و جزئیات مذاکرات که مورد مطالبه رهبری و مردم می‌باشد، چه وجهی دارد؟ اگر حضرتعالی و تیم مذاکره کننده ایرانی به منش و منطق مذاکراتی خود اطمینان کافی دارید، چرا فکت شیت ایرانی (گزاره برگ) را منتشر نمی‌کنید؟