kayhan.ir

کد خبر: ۴۲۰۸۱
تاریخ انتشار : ۲۶ فروردين ۱۳۹۴ - ۲۰:۳۳
کار سخت استقلال در انزلی، رقابت نفت و تراکتورسازی برای صدرنشینی و رونمایی از پرسپولیس برانکو

معادلات در صدر و قعر جدول حل می‌شود؟!

نبرد چهار تیم آسیایی با انگیزه‌های متفاوت، رویارویی برانکو و فرکی پس از ۹ سال در ورزشگاه آزادی و احتمال تغییرات در 5 رده بالای جدول از مهمترین اتفاقات هفته بیست و ششم لیگ برتر است.


هشت دیدار هفته بیست و ششم لیگ برتر فوتبال در روزهای پنجشنبه و جمعه این هفته برگزار می‌شود. نتایج این هفته مسابقات می‌تواند معادلات صدر و قعر جدول را پیچیده‌تر یا ساده‌تر کند. در این هفته فقط تراکتورسازی می‌تواند جای نفت تهران را در صدر بگیرد اما دو تیم سپاهان، فولاد برای رسیدن به رتبه دوم تلاش خواهند کرد.در ادامه نگاهی به برخی از مهمترین بازی‌های این هفته داریم:
ذوب آهن - نفت تهران
تیم صدرنشین نفت تهران کار سختی در اصفهان برای حفظ صدر دارد. شاگردان منصوریان که هفته گذشته در تهران بازی را به فولاد باختند نمی‌خواهند بازهم بازنده شوند و صدر را از دست بدهند. یحیی‌ گل‌محمدی هم که دو امتیاز در تهران به استقلال داد می‌خواهد در این بازی خانگی سه امتیاز  را  از یک سرمربی استقلالی بگیرد تا شاید با یک پله صعود به رده پنجم جدول برسد.  این بازی در فینال جام حذفی هم تکرار خواهد شد و این مسابقه فرصت خوبی است تا دو فینالیست جام حذفی یکدیگر را شناسایی کنند و محک بزنند. دو تیم در روز اول خرداد ماه در فینال جام حذفی یکبار دیگر مقابل هم قرار خواهند گرفت.
پرسپولیس - سپاهان
برانکو برای اولین مرتبه روی نیمکت پرسپولیس می‌نشیند و هدایت تیم را بطور رسمی برعهده خواهد گرفت. سرخپوشان در لیگ برتر برخلاف لیگ قهرمانان آسیا شرایط بدی دارد. باید دید برانکو در این مدت کوتاهی که در پرسپولیس حضور داشته چه تغییراتی ایجاد کرده است. سپاهان یکی از قطب‌های فوتبال در این فصل هم یکی از مدعیان قهرمانی است. حسین فرکی سرمربی سپاهان به خوبی با تفکرات فوتبالی برانکو آشناست و سال‌ها در تیم ملی دستیارش بوده است.
ملوان- استقلال
فیروز کریمی 4 برد متوالی با ملوان آورد و توانست این تیم را از انتهای جدول جدا کند اما کریمی در سه بازی اخیرش موفق نبوده و ملوان مقابل سایپا، پیکان و گسترش فولاد تبریز فقط یک امتیاز از پیکان گرفته و به سایپا و  گسترش باخته است. سرمربی اسبق استقلال حالا باید از این تیم 3 امتیاز بگیرد تا بتواند به بقای ملوان در لیگ برتر امیدوارتر شود. استقلال هم که در هفته‌های اخیر خوب نتیجه نگرفته برای جبران مافات راهی بندرانزلی می‌شود.قلعه‌نویی چند روز قبل اعلام کرد که هنوز استقلال شانس قهرمانی دارد و با این ادعای سرمربی آبی‌پوشان، همه منتظر برد استقلال در انزلی هستند.  برنامه کامل دیدارهای هفته بیست و ششم از رقابتهای لیگ برتر باشگاه‌های کشور به شرح زیر است:
پنجشنبه – 27/1/94
* ذوب‌آهن اصفهان - نفت تهران (ساعت ۱۷:۳۰)
* تراکتورسازی تبریز - سایپا البرز(ساعت ۱۷:۳۰)* فولاد خوزستان - نفت مسجد سلیمان(ساعت ۱۷:۳۰)
* پرسپولیس - سپاهان اصفهان(ساعت ۱۹:۳۰)
جمعه – 28/1/94
* راه‌آهن تهران - استقلال اهواز(ساعت ۱۷:۳۰)* ملوان بندرانزلی - استقلال تهران(ساعت ۱۷:۳۰)* پدیده مشهد - گسترش فولادتبریز(ساعت ۱۷:۳۰)* صبای قم - پیکان تهران ( ساعت ۱۷:۳۰)