تولید 30 درصد از مواد لبنی و دامی استان کرمانشاه توسط عشایر
رئیس جهاد کشاورزی استان کرمانشاه گفت: 30 درصد از مواد لبنی و دامی استان توسط عشایر استان کرمنشاه تامین میشود.
کرمانشاه خبرنگار کیهان:
علی اشرف منصوری یکی از مشکلات عشایر را بحث تامین علوفه بیان کرد و گفت: عشایر استان کرمانشاه در حوزه تامین علوفه، آبرسانی، مسائل مربوط به حوزه دامپزشکی و اختلافاتی که با معارضین استانهای دیگر دارند، دچار مشکلاتی هستند.
وی گفت: سال گذشته 160 راس دام از استان کرمانشاه به کشورهای حاشیه خلیجفارس صادر شد.
منصوری با اشاره به کمبود منابع آبی گفت: در فصولی از سال 93 با کاهش بارندگی مواجه بودیم که باعث کاهش آب چشمهها و رودخانهها شده و عشایر بیشتر در مضیغه قرار گرفتند که در این زمینه مدیریت امور عشایر استان با استفاده از تانکر اقدام به توزیع آب در بین عشایر کرده و تمام امکانات برای انتقال آب به عشایر و تحویل آب آشامیدنی به آنها بسیج شده بود.