کد خبر: ۴۱۶۱۴
تاریخ انتشار : ۲۲ فروردين ۱۳۹۴ - ۲۱:۳۴
طی سال جاری

پرداخت مطالبات مراکز طرف قرارداد بیمه به روز می‌شود

قائم‌مقام مدیرعامل سازمان بیمه سلامت ایران گفت: پرداخت مطالبات مراکز و موسسات طرف قرارداد بیمه سلامت در سال جاری به روز می‌شود.

به گزارش ایرنا از شهرکرد، رحمت‌الله توکلی افزود: این مراکز و موسسات هم اینک معادل دو ماه بهمن و اسفند را از بیمه سلامت طلب دارند اما از امسال پرداخت مطالبات آنها به روز می‌شود.
وی گفت: تمام بیمارستان‌های دانشگاهی و طرف قرارداد و اشخاص حقیقی و حقوقی می‌توانند با اعلام اینکه در ماه گذشته چقدر اسناد دارند، از مراکز اداره کل به طور علی‌الحساب 90 درصد از طلب خود را دریافت کنند.
به گفته توکلی، سر جمع هزینه‌های درمانی بیمه سلامت در سطح کشور 170 میلیارد تومان است.
وی با اشاره به اینکه بیماران خاص 95 درصد از داروهای خود را رایگان دریافت می‌کنند، افزود:برای حمایت از بیماران سرطانی تصمیماتی گرفته شده است تا در داروهای گرانقیمت از تخفیف خاص بهره‌مند شوند.