واشنگتنپست: افسران صدام فرماندهان اصلی «داعش» هستند
یک روزنامه آمریکایی اعلام کرد افسران سابق ارتش «صدام»، فرماندهی تکفیریهای «داعش» را برعهده دارند.
به گزارش خبرگزاری فارس، روزنامه واشنگتن پست در گزارشی نوشت: «طبق گفته مقامات عراقی و تحلیلگرانی که در زمینه تکفیریها مطالعه میکنند، تمامی رهبران تکفیریهای داعش، افسران سابق دوران صدام میباشند.»طبق این گزارش، این افسران، کارشناسان نظامی و بخشی از برنامههای بعثیهای سابق و شبکههای قاچاق را وارد سازمان کردند تا از تحریمهای دهه 1990 جلوگیری کنند و هماکنون تجارت غیرقانونی نفت داعش را تسهیل میکنند.پیش از این نیز دبیرکل سازمان بدر و مسئول ارشد نیروهای داوطلب مردمی گفته بود: «عناصر حزب منحل بعث به داعش در سقوط استانهای نینوا و صلاحالدین کمک کردند.»