کد خبر: ۴۰۹۹۵
تاریخ انتشار : ۱۶ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۹:۲۱

شهرهای غرب مازندران همچنان با کمبود آب آشامیدنی و کشاورزی مواجه هستند

نماینده مردم تنکابن، رامسر و عباس‌آباد در مجلس شورای اسلامی گفت: میزان بارندگی در غرب استان بیش از یک هزار و 200 میلی‌متر است و با این میزان بارندگی در شهرهای غرب استان، همچنان در بخش آشامیدنی و کشاورزی با کمبود آب مواجه هستیم.

شمس‌الله شریعت‌نژاد در نشست مشترک با مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب شهری مازندران، اظهار کرد: در مناطق غرب استان به دلیل شرایط آب و هوایی و جغرافیایی از مناطق گردشگرپذیر کشور محسوب می‌شوند و با توجه به حجم مسافر در ایام تعطیل این مناطق با کمبود و افت فشار آب مواجه می‌شوند.وی بر مشارکت و همراهی مردم در اجرای پروژه‌های آب و فاضلاب تاکید کرد و گفت: باید تدابیری اندیشیده شود تا در زمان مطالعه پروژه‌ها، نظرات و پیشنهادات مردم منطقه نیز لحاظ شده تا این همراهی‌ها افزایش یابد.شریعت‌نژاد بهره‌برداری از آب رودخانه ازارود شهرستان نشتارود در منطقه تنکابن را یکی از راه‌های رفع کمبود آب در منطقه عنوان کرد.وی گفت: به دلیل شرایط اقلیمی، توریستی بودن منطقه، بالا بودن سطح آب و گرانی زمین، اجرای پروژه‌ها در غرب مازندران همواره هزینه‌بر و زمان‌بر است.