kayhan.ir

کد خبر: ۴۰۱۹۴
تاریخ انتشار : ۲۲ اسفند ۱۳۹۳ - ۲۰:۰۰

دستور ویژه وزیر کشور برای بررسی حادثه شیراز

هیأتی مرکب از معاون امنیتی انتظامی ، رئیس دفتر جانشینی فرماندهی معظم کل قوا در ناجا و رئیس مرکز مدیریت عملکرد، بازرسی و امور حقوقی وزارت کشور ضمن رسیدگی به حادثه شیراز و اقدام قاطع، نتیجه را به شورای امنیت کشور گزارش می‌کنند.


به گزارش پایگاه اطلاع رسانی وزارت کشور، معاون امنیتی انتظامی و دبیر شورای امنیت کشور اعلام کرد: در پی وقوع حادثه روز دوشنبه شیراز جلسه‌ای در صبح روز پنج‌شنبه به ریاست وزیر محترم کشور و ساعاتی پس از بازگشت وی از پنجاه و هشتمین اجلاس جهانی مبارزه با مواد مخدر سازمان ملل متحد به کشور، تشکیل و پس از استماع گزارش حادثه مقرر شد هیأتی مرکب از معاون امنیتی انتظامی، رئیس دفتر جانشینی فرماندهی معظم کل قوا در ناجا و رئیس مرکز مدیریت عملکرد، بازرسی و امور حقوقی وزارت کشور ضمن رسیدگی دقیق به ابعاد این حادثه و اقدام قاطع، نتیجه را به شورای امنیت کشور گزارش کند.
در این جلسه استاندار فارس و دیگر اعضای شرکت کننده گزارش مبسوطی از حادثه ارائه کردند.
بر اساس گزارش‌ها و بررسی‌های اولیه یکی از تشکل‌های دانشجویی با مجوز هیأت نظارت دانشگاه شیراز، از آقای مطهری برای سخنرانی در تاریخ ۱۸ اسفند ۱۳۹۳ دعوت بعمل می‌آورد، در پی این دعوت شورای تأمین شهرستان شیراز ضمن اعلام احتمال ایجاد تنش و درگیری در مراسم فوق با برگزاری مراسم و سخنرانی جناب آقای مطهری مخالفت می‌کند.
علی‌رغم اقدامات پیشگیرانه بعمل آمده، آقای مطهری برای ایراد سخنرانی به شیراز عزیمت کرده و در مسیر فرودگاه به محل برگزاری مراسم توسط افرادی مورد تعرض قرار می گیرد.
وزارت کشور ضمن ابراز تأسف عمیق از اینگونه حوادث، اجرای قانون و برخورد با تمامی کسانی که بر خلاف قوانین و مقررات جاری کشور عمل نموده‌اند را قاطعانه پیگیری کرده وبه هیچ وجه اجازه اخلال در نظم و امنیت کشور را نخواهد داد.
ضمناً در این جلسه استاندار فارس به عنوان مسئول پیگیری حادثه تا حصول نتیجه و معرفی عاملین آن به مراجع قضائی تعیین گردید.
مطهری عامدانه به تحریک مخالفان خود می‌پردازد
جمعی از فرزندان شهدا طی بیانیه‌ای با محکوم کردن حادثه اخیر شیراز، اعلام کردند علی مطهری در یکی دو سال اخیر عامداً به تحریک مخالفان خود اقدام کرده و با موضع‌گیری علیه ولی‌فقیه منتقدان خود را با «کف‌گرگی» مورد حمله قرار می‌دهد.
در بخشی از این نامه خطاب به علی مطهری آمده است: «فأین تذهبون» این رفتارها و اظهارات تحریک‌آمیز شما چه نسبتی با آزاد منشی‌های گاه و بی‌گاه شما در اولین سال‌های نمایندگی‌تان دارد؟ آیا این اقدامات مشکوک شما و فاصله گرفتن از مواضع اصولی قبلی و نزدیک شدن به کانون ثروت و قدرت و دفاع از فتنه‌گران با اتفاقات ناگوار دفتر شما نسبتی دارد!؟
استاندار در صورت عدم برخورد باید استعفا دهد
خبر دیگر این که محمدرضا صادق مشاور رسانه‌ای رئیس‌جمهور  نیز با اشاره به سفر علی مطهری به شیراز و اتفاقات افتاده گفت: با اطلاعاتی که از مسئولان ذیربط دریافت کرده‌ام استاندار فارس به عنوان رئیس شورای تامین استان با تدبیر عمل نکرده و چنانچه نتواند به زودی براساس اختیارات قانونی‌اش با مسببین این موضوع برخورد قانونی کند از باب مسئولیت‌پذیری باید استعفا دهد.