kayhan.ir

کد خبر: ۴۰۱۶۵
تاریخ انتشار : ۲۲ اسفند ۱۳۹۳ - ۲۰:۰۰
مالباختگان به پلیس مراجعه کنند

دستگیری زورگیران خشن غرب تهران

۴ مرد جوان که از جنوب تهران به غرب تهران رفته و اقدام به زورگیری خشن می‌کردند، شناسایی و دستگیر شدند.


به گزارش فارس، در پی وقوع سرقت‌های مشابه به شیوه زورگیری توسط سرنشینان یک یا دو دستگاه موتورسیکلت هوندا ۱۲۵ که سارقین با تهدید چاقو و قمه اقدام به زورگیری در مناطق غرب و شمال غرب تهران می‌کردند، موضوع جهت شناسایی و دستگیری سارقین در دستور کار کارآگاهان پایگاه دوم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفت.
یکی از مالباختگان در اظهارات خود به کارآگاهان گفت: در ساعت ۱۳ روز ۱۲ بهمن در بلوار مرزداران، چهار نفر با دو موتورسیکلت به سمت من حمله‌ور شده و با تهدید چاقو اقدام به سرقت گردنبند من کردند؛ در حین گردنبندقاپی، سارقین بنده را به فاصله چند متر بر روی زمین کشیدند و پس از پاره شدن گردنبند و سرقت آن، به سرعت از محل فرار کردند.
مالباخته دیگری نیز که تنها ۱۵ سال سن داشت و به همراه پدر خود به پایگاه دوم پلیس آگاهی مراجعه کرده بود نیز با اشاره به زورگیری تلفن همراهش به کارآگاهان گفت: در ساعت ۱۷ روز ۳۰ مهر در حال مراجعه به کلاس زبان در بلوار فردوس بودم که یک موتورسیکلت با دو سرنشین در مقابل من توقف کرد و سرنشینان آن با تهدید چاقو اقدام به گرفتن گوشی تلفن همراه اپل بنده به ارزش ۲  میلیون و ۴۰۰ هزار تومان کردند.
در ادامه با آغاز اقدامات پلیسی،‌کارآگاهان پایگاه دوم پلیس آگهی موفق به شناسایی دو برادر بنام‌های «بهزاد» و «بهروز» (۲۵ و ۲۶ ساله) شدند که به همراه دو نفر دیگر از دوستان و بچه محل‌های خود بنام‌های «فرشاد» (۲۰ ساله) و محمد (۲۲ ساله) در منطقه اسلامشهر، اقدام به تشکیل گروه جدیدی از سارقین زورگیر کرده، با موتورسیکلت به تهران مراجعه و پس از انجام عمده سرقت‌های خود در مناطق «غرب» و «شمال غرب» و «جنوب غرب»، بلافاصله از تهران خارج و به اسلامشهر باز می‌گردند.
با شناسایی تصویر اعضای این گروه از سوی مالباختگان، هر چهار متهم در روز پنجم اسفند دستگیر شده و به دهها فقره سرقت به شیوه گردنبندقاپی، موبایل قاپی، سرقت‌های همراه با آزار منجر به جرح تعدادی از شکات و همچنین زورگیری به شیوه ایجاد تصادف ساختگی با خودرو مالباختگان اعتراف کردند.
سرهنگ کارآگاه داوود مرادی، رئیس پایگاه دوم پلیس آگاهی تهران بزرگ با اعلام این خبر، از کلیه شکات و مالباختگان دعوت کرد تا جهت پیگیری شکایات خود به نشانی پایگاه دوم پلیس آگاهی تهران بزرگ واقع در خیابان آزادی- خیابان زنجان شمالی مراجعه کنند.
دستگیری دزد موبایل سابقه‌دار
مرد جوانی که همراه همدست خود اقدام به سرقت کیف و موبایل شهروندان می‌کرد در آخرین فرار خود توسط مردم دستگیر شد.
به گزارش فارس، پنجم بهمن ماه سال جاری دو سرنشین یک دستگاه موتورسیکلت هوندا ۱۲۵ به یک عابر که در حال صحبت با گوشی تلفن همراهش بود نزدیک و یک لحظه اقدام به سرقت گوشی تلفن همراه وی کرده و از محل متواری شدند.
در حین فرار از محل و چند متر جلوتر، راننده موتورسیکلت تعادل خود را از دست داد و باعث شد تا موتورسیکلت به زمین افتاده و همین موضوع فرصتی مناسب می‌شود تا صاحب گوشی موبایل سرقت شده، با کمک سایر مردم موفق به دستگیری یکی از سارقین شود.
با دستگیری یکی از سارقین، موضوع از طریق مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ به کلانتری ۱۰۹ بهارستان اعلام و مأموران پس از حضور در محل، اقدام به انتقال متهم به کلانتری کردند.
شاکی که از ناحیه دست راست و پیشانی مورد اصابت ضربات قمه قرار گرفته بود، پس از حضور در پایگاه هفتم آگاهی در اظهاراتش به کارآگاهان گفت: در حال مکالمه با گوشی تلفن همراه بودم که ناگهان موتورسواری دو ترک که شخص دستگیر شده ترک‌نشین آن بود اقدام به سرقت و قاپیدن گوشی تلفن همراه بنده کرد.
به محض سرقت و چند متر جلوتر، موتورسیکلت از حالت تعادل خارج و سرنشینان آن به زمین خوردند. با زمین خوردن موتورسیکلت و اطلاع مردم از سارق بودن سرنشینان آن، مردم به کمک من آمده و توانستیم این شخص را دستگیر کنیم؛ این شخص در حین دستگیری قصد داشت تا با تهدید قمه از محل فرار کند و حتی مرا از ناحیه دست راست و پیشانی با چند ضربه قمه زد اما با این وجود مردم او را دستگیر کردند.
متهم یونس.ط (۲۰ ساله) صراحتاً به دهها فقره کیف قاپی و موبایل قاپی در محدوده خیابان جمهوری، بهارستان و بازار تهران اعتراف کرد.
در بررسی سوابق متهم نیز مشخص شد که وی در اردیبهشت ماه سال گذشته و حین تردد با موتورسیکلت با یک عابر پیاده تصادف و باعث فوت این شخص شده است.
سرهنگ کارآگاه میرزکی، رئیس پایگاه هفتم پلیس آگاهی تهران بزرگ با اعلام این خبر گفت: از شهروندانی که در محدوده مناطق بازار تهران و خیابان جمهوری، بدین شیوه و شگرد مورد سرقت گوشی تلفن همراه و یا کیف‌قاپی قرار گرفتند دعوت می‌شود تا جهت شناسایی متهم و طرح و پیگیری شکایات خود به نشانی پایگاه هفتم پلیس آگاهی تهران بزرگ واقع در میدان پانزده خرداد مراجعه نمایند.