kayhan.ir

کد خبر: ۴۰۱۳۴
تاریخ انتشار : ۲۲ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۹:۵۹
شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی:

سامانه کشف تقلب در سوختگیری راه‌اندازی می‌شود

مدیر سامانه هوشمند سوخت شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی گفت:سامانه کشف تقلب در سوختگیری راه اندازی می‌شود.


به گزارش «نسیم»، سید محسن روحانی، مدیر سامانه هوشمند سوخت شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی در همایش مدیران مناطق و ذینفعان شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی ایران بر رفع نواقص و کاستیهای موجود در زمینه استفاده بهینه از کارت هوشمند سوخت در سراسر جایگاههای سوخت کشور تاکید کرد.
روحانی با اشاره به اجرای طرح تعیین سهمیه نفت گاز مبتنی بر پیمایش گفت: خودروهای دیزلی کشور شامل ٧٩٠ هزار دستگاه می شوند و در سه گروه قرار می‌گیرند.
وی ادامه داد: گروه اول شامل ٤٥٠ هزار دستگاهند که توسط سازمان پایانه‌ها شناسایی شده اند و شامل خودروهای بین شهری می شوند، گروه دوم شامل ٧٠ هزار دستگاهند که توسط شهرداریها و فرمانداریها شناسایی شده اند و شامل خودروهای درون شهری می شوند و دسته سوم نیز خودروهای شناسایی نشده و آزاد‌رو هستند. به گفته روحانی همه سوخت گیریها در زمینه فرآورده نفت گاز (به جز اولین سوختگیری) باید به صورت آنلاین انجام شود.
 وی همچنین با اشاره به برنامه های انجام شده در زمینه توسعه همکاریها با شرکت مخابرات اعلام کرد: در این طرح ارتباط میان کارت خوان، مرکز و داده به صورت آنلاین انجام می گیرد. مدیر سامانه هوشمند سوخت شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی در ادامه گفت: به این ترتیب جایگاهی که از خط ارتباط برخوردار نباشد، نمی تواند سهمیه سوخت خود را بفروشد و کارمزد خود را دریافت کند و به تبع آن برای برقراری این خط ارتباطی تلاش خواهد کرد.
 روحانی همچنین از معرفی و راه‌اندازی سامانه کشف تقلب (در سوختگیری با کارت بلک لیست) در کشور خبر داد و اظهار کرد: با به کار گیری این سامانه، همه تخلفات احتمالی در جایگاهها مشخص و قابل پیگیری می شود.