kayhan.ir

کد خبر: ۴۰۰۹۹
تاریخ انتشار : ۲۲ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۹:۵۸

رود «رونه» مکانی دیدنی در باشت(دیدنی‌ها)

مسئول روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی و گردشگری استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: «رود رونه» یکی از زیباترین مناطق گردشگری در شهرستان باشت این استان است.


سیدحمید موسوی اصل اظهار کرد: «رود رونه» با طبیعتی دیدنی و سرسبز، شهرت زیادی در میان علاقه‌مندان به گردشگری طبیعی در جای‌جای ایران زمین دارد.
وی خاطرنشان کرد: در مسیر سه کیلومتری این رود آبی سرد و گوارا جاری و روان است که با سایه دلنشین انواع درختان گردو، انگور، انجیر و توت‌وحشی همراه با رایحه خوش بوته‌های مشک فشان پونه سردسیری و مزارع شالیزار در کنار مناظر زیبای خامی و جنگل بلوط، چنان محیط دلچسب و دلنشینی را به وجود آورده که چشم هر بیننده‌ای را خیره و روان هر رهگذری را شاد و باطراوت می‌سازد.
موسوی اصل تصریح کرد:‌ هوای خنک و باطراوت، سرسبزی و شادابی دامنه‌های کوه دلنشین خامی، «رود رونه» را به یک منطقه دیدنی و جذاب برای گردشگران تبدیل کرده است.
وی ادامه داد:‌ جایگاه این رود آن قدر در زندگی مردم این خطه، مهم است که حتی در شعرهای کهن این مردمان به شکل‌های مختلف دیده می‌شود.
موسوی اصل بیان کرد: طبیعت شگفت‌انگیز «رود رونه» که گویی بهشت گمشده‌ای در جنوب ایران است با مناظر بدیع و زیبا، هر انسانی را شیفته خود ساخته و در دنیای چشم‌نواز خود غرق می‌کند.