kayhan.ir

کد خبر: ۳۹۹۷۸
تاریخ انتشار : ۱۹ اسفند ۱۳۹۳ - ۲۲:۰۲

بگم‌بگم؟ ... چرا بگم؟ نمی‌گم!(خبر ویژه)

آقای ترکان می‌تواند (بگم‌بگم) را با موضوع تخلفات در صنعت خودرو آغاز کند.


روزنامه وطن امروز در یادداشتی نوشت: اکبر ترکان مشاور ارشد رئیس‌جمهور در جدیدترین اظهارات خود اعلام کرده «برخی با این پول‌های کثیف می‌خواهند در آوردگاه‌های سیاسی سال ۹۴ شرکت کنند و اینکه سال ۹۴ ما سکوت کنیم و چیزی نگوییم و نقاب از چهره کسی برنداریم، درست نیست.» مشاور ارشد آقای روحانی در مدتی که حکم‌های سریالی در دولت یازدهم گرفته بارها معرکه «بگم‌بگم» راه انداخته اما در لابه‌لای این بگم‌بگم‌ها چیز به درد بخوری نمی‌گوید! اکبر ترکان فقط تهدید می‌کند و معلوم است از این بگم‌بگم‌ها قرار است چه بهره‌برداری سیاسی‌ای صورت بگیرد و مضحک خواهد بود اگر کسی فکر کند اظهارات وی در راستای تامین منافع ملی است.
این روزنامه می‌افزاید: در فایل صوتی که ۲۹ مهر منتشر کردیم ترکان درباره موضوع ‌پلت‌فرم در صنعت خودرو می‌گوید: «ساختن یک پلت‌فرم مشترک و کاری که روی تندر ۹۰ شد به نظر من یک کار غیرفنی بود. یک هیجانی در آن موقع رئیس سازمان گسترش را گرفت. این کار فنی نیست. تندر ۹۰ که ۶ سال ساختن آن طول کشید موفق نشد. در حال حاضر ما یک پلت‌فرم مشترک نداریم، معنی پلت‌فرم مشترک برای یک کمپانی است. آقای ویسه این اشتباه را کرد و با پلت‌فرم به سمند خیلی ضرر  رساند، درست  در اوج شکوفایی صنعت خودروسازی ایران آقای ویسه ‌بحث پلت‌فرم مشترک را مطرح می‌کند.»
مشاور ارشد رئیس‌جمهور درباره اسحاق جهانگیری، معاون اول فعلی رئيس‌جمهور هم می‌گوید «آقای خاتمی و آقای جهانگیری خیلی بحث خودروی ملی را نمی‌فهمیدند. از آقای جهانگیری که لیسانس فیزیک دارد بیشتر از این  نباید  انتظار داشت ولی آقای ویسه که باید این موضوع سمند را در اوج افتخار دنبال می‌کرد، دنبال یک خودروی دیگر می‌رود. احساس من این است که یک دلال پشت این داستان است. من می‌دانم دلال پژو یک شخصی است به نام آقای [...] که تمام پورسانت‌های خرید ما را از فرانسه آقای [...] انجام می‌دهد و در فرانسه هم دفتر دارد.»
بعد از انتشار این متن خیلی‌ها انتظار داشتند اکبر ترکان به آن واکنش نشان دهد اما این اتفاق رخ نداد و ترکان درباره این فایل صوتی سیاست سکوت در پیش گرفت و این سکوت تا الان ادامه دارد. غرض از یادآوری این مطلب این است که بدانیم آقای ترکان اتفاقا از بسیاری ریشه‌های پول‌های کثیف و نامشروع باخبر است حتی مفاسدی که در دولت‌های اسبق رخ داده و چه خوب است به جای بگم‌بگم‌ها و ادای جملات مبهم واقعا بگوید که چه کسی و  کسانی تخلف کرده‌اند.
نویسنده‌ خاطرنشان می‌کند: آقای ترکان می‌تواند با همین موضوع خودرو بگم‌بگم‌های واقعی را آغاز کند و اگر ادعایش راست است بگوید چه کسی پول دلالی تندر ۹۰ را گرفته و هنوز هم می‌گیرد؟ بگوید که چرا آقای ویسه (که هم‌اکنون معاون جهانگیری است)‌اشتباه کرد و با تندر ۹۰ به خیلی ضررها رساند؟ بگوید که آن دلالی که پشت این داستان بود چه کسی بود؟ پورسانت‌های دلالی پژو چقدر بوده و آیا هنوز پرداخت این پورسانت ادامه دارد؟ بگوید چرا باید مردم هنوز هزینه یک تصمیم اشتباه را در دولت اصلاحات بپردازند؟