kayhan.ir

کد خبر: ۳۹۵۰۴
تاریخ انتشار : ۱۵ اسفند ۱۳۹۳ - ۲۳:۰۴
آیت‌الله امامی کاشانی در خطبه‌های نماز جمعه:

جمهوری اسلامی ایران هرگز از حق خود عقب نشینی نمی‌کند

امام جمعه موقت تهران گفت: اگر ایران با 1+5 به توافق رسیدند، طرفین برده‌اند و نتیجه بُرد- بُرد است و نه بُرد و باخت؛ اما اگر به توافق نرسیدند، ایران بُرده است و 1+5 باخته‌ است، زیرا ایران به دنیا نشان داده که منطق ما درست و منطق صواب است.

به گزارش خبرگزاری تسنیم، آیت‌الله محمد امامی کاشانی در خطبه‌های نماز جمعه تهران به اظهارات ضد ایرانی اخیر نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی در کنگره آمریکا و اجلاس آیپک اشاره کرد و افزود: نخست‌ وزیر این رژیم گفته است که با ایران نباید توافق شود، برای اینکه ایران نه تنها برای اسرائیل خطر است، بلکه برای دنیا خطر است، در پاسخ به این جمله و آنها که کف زدند می‌گوییم که ایران در 36 سال پس از انقلاب برای هیچ کجا خطر نبوده و در 8 سال هم دفاعش، دفاع بود، ایران را همه شناختند و به هیچ جایی حمله نکرد، بنابراین ایران کشوری این چنین بر پایه ایمان و اسلام است که منادی آن قانون اساسی جمهوری اسلامی است و رهبری این امت بر عهده فقیهی جامع‌الشرایط، مسلط بر فقه و معارف اسلام و دارای تقوا و ورع و عدالت است که امام(ره) نیز چنین بود و رهبر عزیز انقلاب نیز چنین است، بنابراین ایران این است و این ایران با این ایمان و اتکایی که بر عدل، ایمان و اسلام  دارد، منزه از هرگونه ظلم است و ایران براساس امنیت و آزادی استوار است و خودش را هم نشان داده است.
وی همچنین خطاب به نخست‌ وزیر رژیم صهیونیستی که گفته بود با توافق احتمالی ایران با 1+5 مخالف است، اظهار داشت: بلند شدی رفتی در کنگره حرف می‌زنی و می‌گویی که اگر ایران به توافق نرسد، برای تهران مشکل پیش می‌آید، باید بگویم که کدام مشکل؟ چه مشکلی برای کشور پیش آمده است، این مطلب را واضح می‌گویم که اگر ایران با 1+5 به توافق رسیدند، طرفین برده‌اند و نتیجه بُرد- بُرد است و نه بُرد و باخت؛ اما اگر به توافق نرسیدند، ایران بُرده است و 1+5 باخته‌ است، زیرا ایران به دنیا نشان داده که منطق ما درست و منطق صواب است.
آیت‌الله امامی ‌کاشانی با تأکید بر اینکه منطق صواب و درست جمهوری اسلامی ایران در مذاکرات هسته‌ای اکنون از سوی وزارت امور خارجه بیان می‌شود، گفت: این منطقی است که می‌گوید ما هیچ وقت از حق‌مان عقب‌نشینی نمی‌کنیم و بیان قاطع و موضع رهبر معظم نیز چنان است و موضع ملت ما هم چنین است که یک ملت منسجم و رهبری، عدل و ایمان پشت این سخنی است که نظام جمهوری اسلامی و وزارت خارجه از آن صحبت می‌کنند.
خطیب موقت نماز جمعه تهران در ادامه با اشاره به سخنان سخنگوی دولت پیش از خطبه‌های نماز جمعه تهران مبنی بر اینکه حتی یک ریال از منابع بودجه سال آینده ارتباطی با مذاکرات 1+5 ندارد، افزود: این جمله رئیس سازمان برنامه و بودجه خوب بود که گفت، لایحه‌ بودجه‌ای که دولت به مجلس داده و مجلس هم تصویب کرده ذره‌ای مبتنی بر این نیست که مذاکرات به نتیجه برسد و تمام بودجه متکی به درآمدهای کشور است.
آیت‌الله امامی کاشانی با اشاره به اینکه ایران به لطف خدا در اقتدار، عزت و اعتلا در حال پیشروی است، گفت: بنابراین ایران اگر هم در مذاکرات هسته‌ای به نتیجه نرسد، برد کرده است، زیرا به دنیا فهمانده است که ما اهل منطق هستیم و شما 1+5 و همه کسانی که با شما هستند، باخته‌اید، چون به دنیا نشان دادید که اهل زور و سخن باطل هستید، یاوه‌گویی می‌کنید و فکر می‌کنید که این خوی استکباری شما را ایران می‌پذیرد که این هم باخت شماست، پس شما آبروی‌تان رفته و ایران به یک حیثیت و آبرویی رسیده است که این برد اوست.
وی همچنین افزود: کاریکاتورها می‌کشند و پخش می‌کنند، می‌خواهند با این عنوان، حرکت فرهنگی علیه اسلام کرده و در دنیا اسلام‌‌هراسی را ایجاد کنند، اما به کوری چشم همه شما، این 7 میلیارد جمعیت روی زمین، خیلی‌هایشان حرف‌های شما را باور نمی‌کنند، البته ما هم باید اسلام را بیان کنیم و توضیح دهیم، همان‌طوری که رهبر عزیز و بزرگوارمان در نامه‌ای که به جوانان دنیا نوشتند، این وظیفه را انجام دادند؛ ما و سفارتخانه‌ها و دانشگاه‌های‌مان در خارج از کشور نیز باید به این نکته توجه کنیم.
خطیب موقت نماز جمعه تهران مالیات را یک امر لازم در شرایط امروز کشور دانست و گفت: بعضی خیال کرده‌اند که در فقه اسلام دو پول خمس و زکات است که داده می‌شود که خمس و زکات را از آیه‌های مربوطه آن گرفته‌اند، اما لازم است بگویم که حضرت امیر(ع) در دوران حکومتش حرکت‌های اقتصادی انجام دادند که خارج از این دو چارچوب بود که این حرکت این بود که زکات را بر روی اسب و حیوانات دیگر سرایت دادند و فرمودند که به دلیل اینکه بر روی این حیوانات هم معامله انجام می‌شود، باید زکات اخذ شود زیرا کشور به آن نیاز دارد.
وی در ادامه تثبیت و تحکیم مالیات را وظیفه حوزه‌های علمیه در زمینه مالیات دانست و افزود: با کمال تأسف ما الان در کشور کسانی را داریم که فکر می‌کنند همان‌طور که در نظام شاه از مالیات فرار می‌کردند، الان هم باید در نظام جمهوری اسلامی از پرداخت آن فرار کنند، اما بدانند که پرداخت مالیات به دولت واجب است و فرار کردن و دفتر درست کردن، خلاف شرع است، البته اینها مبنای فقهی دارد.
نوبخت: حتی یک ریال از منابع بودجه سال آینده ارتباطی با مذاکرات1+5 ندارد
به گزارش خبرگزاری تسنیم، سخنگوی دولت در سخنرانی پیش از خطبه‌های نماز جمعه تهران با اشاره به لایحه بودجه سال 94 گفت: لایحه بودجه سال 94 از 16 آذر تقدیم مجلس شد و پس از سه ماه بحث و بررسی توسط نمایندگان مجلس به تصویب رسید.
وی با تاکید بر اینکه منابع و مصارف 5 درصد رشد داشته است، افزود: البته مجلس محترم در جهت کمک به دولت اجازه داد در شش ماهه اول سال ابتدا بودجه را با 220 هزار میلیارد تومان منابع ابلاغ کند و اگر در شش ماهه دوم از وصول درآمد مطمئن شدند، 16 هزار میلیارد تومان دیگر را تخصیص دهد. مجلس و دولت در ترکیب درآمدها با یکدیگر وحدت نظر کامل داشتند. برای منابع درآمدی هر دو قوه در عمل وابستگی منابعی به نفت را در راستای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی که از سوی رهبر معظم انقلاب ابلاغ شده بود را به یک سوم کاهش دادند. در مورد هزینه‌ها، وحدت این دو قوه در این بود که در برابر حدود 11 درصد افزایش هزینه‌های جاری را در نظر گرفتند اعتبارات آب‌های مرزی، هزینه‌های عمرانی را بیش از 40درصد اضافه نمایند که این امر نیز در راستای سیاست‌های کلی برنامه پنجم و اقتصاد مقاومتی ابلاغ شده است.
نوبخت در ادامه سخنان خود گفت: آنچه باید مورد توجه مردم قرار گیرد این است که در تامین منابع اعلام شده در بودجه حتی یک ریال از منابع پیش بینی شده ارتباطی به نتایج مذاکره جمهوری اسلامی ایران با 1+5 ندارد. حتی یک ریال این بودجه براساس اینکه مذاکرات به نتیجه برسد یا خیر، محاسبه و پیش بینی نشده است و صرفا براساس منابع موجود، این بودجه پیشنهاد شده است. البته دولت برای هر حالتی از پایان مذاکرات چه مثبت و چه منفی برنامه‌ها و بودجه‌های مناسب دیگری دارد و بر حسب اقتضا از آن استفاده خواهد کرد.
وی افزود: ملت ما مطمئن باشند که فرزندان آنها در مذاکرات هسته‌ای ذره‌ای از حقوق بین‌المللی ایران کوتاه نخواهند آمد. در هیچ شرایطی اجازه نخواهند داد که کشور در برابر زورگویی دولت‌های استکباری و تحریم‌های غیرانسانی آنها نابسامان اداره شود. قطعا با هدایت رهبر معظم انقلاب کشور به جایگاه واقعی خود در منطقه و جهان دست خواهد یافت.
سخنگوی دولت ابراز داشت: در بودجه 94 با پیشنهاد دولت و موافقت مجلس بیش از 1200 میلیارد تومان برای کمک به اعطای تسهیلات ارزان قیمت مسکن با اولویت زوج‌های جوان، زنان سرپرست و افراد کم درآمد اختصاص داده شده است.
نوبخت ادامه داد: با افزایش رقم وام در شهرهای بزرگ تا سقف 50 میلیون تومان و در روستاها تا سقف 15 میلیون تومان، مردم می‌توانند شاهد دومین گام دولت پس از درمان در حوزه مسکن باشند.
وی در پایان سخنانش نیز گفت: دنیا شاهد خواهد بود که در سایه اتحاد بین قوای این کشور، حمایت مردم و رهبری معظم انقلاب، روز به روز جمهوری اسلامی ایران توسعه یافته‌تر و پیشرفته‌تر خواهد شد.
سرپرست کمیته امداد امام خمینی(ره): توسعه کارآفرینی در اقشار ضعیف و آسیب پذیر باید صورت گیرد
به گزارش خبرگزاری تسنیم، حسین انواری نیز در سخنرانی پیش از خطبه‌های نماز جمعه تهران با بیان اینکه مجموعه فعالیت کمیته امداد امام(ره) پیوند‌دهنده دلها بوده و پیام‌آور فرهنگ نوع‌دوستی و تعاون است، عنوان کرد: گفتمان کمیته امداد امام خمینی(ره) مطابق با گفتمان امام(ره) و رهبر معظم انقلاب است که با پافشاری بر اصول و ارزش‌های انقلابی در جهت خشنودی محرومان حرکت می‌کند. کمیته امداد از یک طرف آرامش دلهای پریشان و از جهتی بروز‌دهنده عواطف و محبت در جامعه است و قصد دارد از دو بلای جانسوز فقر و تکاثر در کشور جلوگیری کند. احسان و انفاق تکلیف اجتماعی است و موجب آسایش روحی مردم می‌‌شود.
وی با بیان اینکه شادابی و رضایت محرومان موجب تقویت دولت‌ها می‌شود، افزود: اصل عزت و کرامت انسانی، تکریم انسان‌ها به جای ترحم باید مورد توجه قرار گیرد. همچنین اولویت در برنامه‌ها باید در خصوص اقشار آسیب‌پذیر باشد. سبقت در خیرات باید توسعه یابد و در جهت عدالت در توزیع فرصت‌ها و امکانات بین محرومان باید گام برداریم.
انواری با تأکید براینکه جایگاه سالمندان باید بازنگری شود، اظهار داشت: زنان سرپرست خانوار ممکن است همسر خود را از دست داده یا طلاق گرفته باشند بنابراین باید برای آسایش آنها اقدامی اساسی صورت گیرد. توسعه کارآفرینی در اقشار ضعیف و آسیب پذیر باید صورت گیرد.
سرپرست کمیته امداد امام خمینی(ره) با اشاره به اینکه در سال جاری نقشه راه کشور توسط رهبر معظم انقلاب ترسیم شد و اقتصاد و فرهنگ با عزم ملی و مدیریت جهادی مطرح شده است که کمیته امداد امام خمینی(ره) راهبردهای اجرایی خود را با الهام از نقشه راه مقام معظم رهبری و انگیزه الهی در 4 محور عملیاتی کرده است، ادامه داد: در واقع تعالی فرهنگ استحکام خانواده، گسترش شبکه نیکوکاری با همکاری محلات مدنظر قرار گرفته است و کمیته امداد امام خمینی(ره) بیش از پیش به نهاد خانواده و جایگاه زنان توجه کرده و معتقد است باید این اقشار بخصوص زنان سرپرست خانوار از عزت کافی و درخور برخوردار باشند.