kayhan.ir

کد خبر: ۳۹۵۰۱
تاریخ انتشار : ۱۵ اسفند ۱۳۹۳ - ۲۳:۰۴
مازیار بیژنی، کاریکاتوریست:

مخالفان «شجاعی طباطبایی» موقعیت خود را مدیون او هستند (اخبار ادبی و هنری)

یک کاریکاتوریست معتقد است: کاریکاتوریست‌هایی که این روزها علیه شجاعی طباطبایی مصاحبه می‌کنند، موقعیت حرفه‌ای خود را مدیون او هستند.

مازیار بیژنی، طراح و کاریکاتوریست سابق روزنامه کیهان، در واکنش به فضاسازی برخی جریان‌ها علیه «مسعود شجاعی طباطبایی» (رئیس خانه کاریکاتور ایران و مدیرمسئول کیهان کاریکاتور) به خبرنگار کیهان گفت: افرادی که در حال انجام این فضاسازی هستند، خودشان بهتر از هر کسی می‌دانند که خانه کاریکاتور ایران به همت شجاعی طباطبایی به جایگاه فعلی خود دست یافته است. فقط کافی است یک بار دیگر جشنواره‌هایی که در خانه کاریکاتور برگزار می‌شوند را بررسی کنیم از جمله دوسالانه کاریکاتور تهران که امروز در سطح اول جهان قرار دارد.
مدیرمسئول هفته‌نامه طنز «بزنگاه» درباره علت دشمنی برخی با شجاعی طباطبایی اظهار داشت: علت این دشمنی به خاطر گرایش انقلابی شجاعی طباطبایی است. برای آنها زور دارد که آدمی با چنین خصوصیتی را ببینند! آنها به دنبال بهانه هستند؛ بار اولشان هم نیست. هدف آنها سیاسی است و حرف‌ها و انتقاداتشان واقعیت ندارد. مثلا می‌گویند شجاعی بر اریکه قدرت نشسته و دیکتاتوری تشکیل داده است! اما سوال من این است که کدام اریکه؟ دیکتاتوری کجا بود؟ مگر تشکیلات سیاسی است که شجاعی بخواهد در آن دیکتاتوری راه بیاندازد؟ خانه کاریکاتور یک جای کوچکی در حد یک فرهنگسرا بوده که خود شجاعی هم بارها خواسته استعفا دهد، اما استعفای او پذیرفته نشده.
وی تصریح کرد: این افرادی که طی روزهای اخیر علیه شجاعی طباطبایی مصاحبه کرده‌اند که هیچ حتی مطرح‌تر از آنها هم همه موقعیت حرفه‌ای خود را مدیون او هستند. بسیاری از آنها برای اولین بار در مجله «کیهان کاریکاتور» که شجاعی طباطبایی راه‌اندازی کرد شناخته شدند وگرنه شاید کسی آنها را اصلا حساب نمی‌کرد.