kayhan.ir

کد خبر: ۳۹۴۹۷
تاریخ انتشار : ۱۵ اسفند ۱۳۹۳ - ۲۳:۰۳
امام جمعه قم:

آمریکا از رژیم صهیونیستی خسته شده است

امام جمعه قم گفت: پایداری ملت در برابر ابزار کهنه تحریم، دشمنان را به تجدیدنظر در اعمال تحریم‌ها مجبور کرده است.
قم- خبرنگار کیهان:

حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمحمد سعیدی در خطبه‌های نماز جمعه قم که در حرم مطهر حضرت معصومه(س) برگزار شد، افزود: تحریم‌ها از ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی ایران تا امروز با شدت و ضعف وجود داشته است و اتفاقاً همه دستاوردهای علمی کشور در اوج تحریم بدست آمده است. وی اظهار داشت: امروز دشمن به خوبی به این درک رسیده است که تحریم‌ها و فشارهای همه جانبه در نهایت به ضرر خودش تمام شده و در مقابل ایران به پیشرفت‌های شگرف نائل آمده است. متولی آستان مقدسه حضرت معصومه(س) با اشاره به مواضع قاطع تیم مذاکره کننده مبنی بر لغو تحریم‌ها گفت: مذاکره‌کنندگان هسته‌ای کشورمان تا امروز به خوبی از منافع ملت دفاع کرده‌اند و از این پس نیز به پشتوانه این ملت صبور قاطعانه بر حقوق این ملت تأکید خواهند کرد.
وی در ادامه سخنرانی نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی در کنگره آمریکا را بیان مشتی اعوجاجات عنوان کرد و اظهار داشت: این مهمان شرور بدون دعوت دولت آمریکا و بدون حضور نمایندگان آن دولت در کنگره سخنرانی کرد و ۶۰ نماینده کنگره نیز این سخنرانی را تحریم کرده بودند. خطیب جمعه قم افزود: با این اتفاق معلوم شد که دولت آمریکا نیز از وجود این رژیم نامشروع خسته شده است.
سعیدی در بخش دیگری از خطبه‌های نماز جمعه قم به عملیات ارتش و نیروهای مردمی عراق علیه داعش اشاره کرد و گفت: امیدوارم عراق هر چه سریع‌تر از لوث وجود این تروریست‌ها پاکسازی شود. اما دشمنان بدانند دود حمایت از این تروریست‌ها در نهایت به چشم خودشان خواهد رفت.
وی در پایان با قدردانی از سفر دولت به قم گفت: دولت در این سفر به دستاوردهای مهمی دست یافت و امیدواریم که در عمل به وعده‌های داده شده به مردم قم موفق باشد و همه بدانند که مردم قم گوش به فرمان مرجعیت و ولی فقیه هستند.