kayhan.ir

کد خبر: ۳۹۴۹۴
تاریخ انتشار : ۱۵ اسفند ۱۳۹۳ - ۲۳:۰۲
پس از غرس یک اصله نهال

روحانی: زندگی پایدار و سالم وابسته به حفظ محیط زیست است

رئیس جمهور کشورمان روز پنج شنبه در آستانه روز درختکاری (15 اسفند) و هفته منابع طبیعی و آبخیزداری یک اصله نهال گردو در محوطه سازمان تحقیقات،آموزش و ترویج کشاورزی غرس کرد.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی ریاست‌جمهوری، حجت‌الاسلام حسن روحانی رئیس‌جمهور  کشورمان در این مراسم گفت: امروز نه تنها برای زیبایی کشور بلکه برای حیات و زندگی سالم و پایدار، نیازمند توجه محیط زیست و احترام به مقررات و قوانین مربوط به این حوزه هستیم.
وی که پس از کاشت یک اصله نهال در محوطه سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی تهران با خبرنگاران صحبت می‌کرد، افزود: پیام روز درختکاری و هفته حفظ منابع طبیعی این است که هیچ راهی جز آشتی با محیط زیست و بکارگیری همه تلاش‌ها برای حفظ و حراست از آن وجود ندارد.
روحانی با اشاره به مشکلات زیست‌محیطی در استان‌های جنوبی و غربی کشور، اظهار داشت: این روزها مشکلات زیست محیطی را بهتر می‌توان لمس کرد که چگونه زندگی هموطنان ما را با زحمت و خطر مواجه کرده است و همگان شاهدیم که ریزگردها تا چه اندازه زندگی مردم را تحت فشار قرار داده‌اند.
رئیس‌جمهور با تأکید بر ضرورت تلاش و کوشش همگانی برای جلوگیری از فجایع زیست‌محیطی ابراز داشت: با تکنولوژی و سرمایه‌گذاری مناسب و مدیریت درست و از همه مهمتر احیای فرهنگ آشتی انسان‌ها با محیط زندگی خود در بیان و عمل، می‌توان جلوی فجایع زیست‌محیطی را گرفت.
وی در پایان  با بیان اینکه امروز بسیاری از گونه‌های گیاهی و جانوری در حال از بین رفتن است و این موضوع بر محیط زیست تأثیر منفی بر جای می‌گذارند تاکید کرد: می‌توانیم با برنامه‌ریزی دولتی و مردمی محیط زیست سالم، آب سالم، هوای سالم و محیط زندگی بهتر داشته باشیم و با خطراتی که محیط زیست را تهدید می‌کند به خوبی و برنامه‌ریزی شده، مقابله کنیم.