kayhan.ir

کد خبر: ۳۹۴۹۱
تاریخ انتشار : ۱۵ اسفند ۱۳۹۳ - ۲۲:۴۹
آیت‌الله نوری همدانی: 

تسلیم زیاده خواهی آمریکا و غرب نخواهیم شد

استاد درس خارج حوزه با تاکید بر اینکه ملت ایران تسلیم زیاده خواهی غرب و آمریکا نخواهد شد، علت حضور ایران در میز مذاکره را تلاش برای اثبات و نمایش حقانیت جمهوری اسلامی به جهانیان دانست.
به گزارش خبرگزاری رسا، این مرجع تقلید در دیدار مردم ولایی، انقلابی و شهید پرور قرچک در محل مصلای این شهرستان، با اشاره به اینکه حضرت زهرا(س) نخستین شهید راه ولایت محسوب می‌شوند، اظهار داشت: عده‌ای در آن ایام به دنبال ایجاد انحراف در دین بودند اما آن حضرت با آنها مقابله کرد و در این راه به شهادت رسید.
وی بزرگ‌ترین درس زندگی حضرت فاطمه زهرا(س) را حرکت در مسیر ولایت دانست و گفت: برای رستگار شدن و رسیدن به فوز ابدی هیچ گاه نباید از مسیر امامت فاصله بگیریم.
آیت‌الله نوری همدانی همچنین بر لزوم بزرگداشت ایام فاطمیه تاکید و تصریح کرد: اقامه عزای اهل بیت و حضرت زهرا(س) سبب تحکیم عقاید و باورهای جامعه می‌شود.
استاد درس خارج حوزه گفت: البته در این راستا باید از هر گونه اقدامی تفرقه‌انگیز که وحدت اسلامی را دچار خدشه می‌کند، اجتناب کرد؛ اما نباید از تبیین فضائل و مناقب آن حضرت کوتاهی کرد.
این مرجع تقلید با اشاره به مذاکرات هسته‌ای ایران با گروه 1+5، اظهار داشت: ما برای اثبات حقانیت خود حاضر به مذاکره شدیم و به هیچ وجه زیر بار زیاده خواهی طرف‌های مقابل و آمریکا نخواهیم رفت و البته به آنها اعتمادی هم نداریم چرا که آنها از انقلاب اسلامی کینه در دل دارند.