kayhan.ir

کد خبر: ۳۹۴۸۶
تاریخ انتشار : ۱۵ اسفند ۱۳۹۳ - ۲۲:۴۸
رئیس مجلس شورای اسلامی:

فعالیت‌های فرهنگی باید حول محور مساجد سازماندهی شود

رئیس مجلس شواری اسلامی تاکید کرد: فعالیت کانون‌های فرهنگی در جامعه باید حول محور مساجد سازماندهی شود.

علی لاریجانی دیروز در مراسم گرامیداشت سالروز تاسیس کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور در سالن همایش تبلیغات اسلامی قم با اشاره به اینکه مهم‌ترین فرهنگ‌سازی ما مسجد است تاکید کرد، مساجد از خالص‌ترین مراکز فرهنگی هستند و باید دیگر امور فرهنگی نیز حول محور مساجد سازماندهی شوند.
وی با اشاره به اینکه نباید مساجد دولتی شود و  باید نسبت به این مسئله دقت نظر لازم را داشت اضافه کرد: حفظ استقلال روحانیت از همان ابتدا از امور مهم بود و باید در همه شرایط حفظ شده و در مساجد نیز باید شاهد حفظ مستقل بودن باشیم.
رئیس مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه مستقل بودن روحانیت به معنای این نیست که از روحانیت حمایت نشود ادامه داد: مساجد نباید دولتی شوند و از سوی دیگر باید در مسیر فعالیت‌های فرهنگی تلاش کنند.
وی با اشاره به اینکه کانون‌های فرهنگی باید در مساجد زیر نظر امام جماعت فعالیت کنند گفت: باید کانون‌های مساجد بدون رویکردهای سیاسی فعالیت کنند.
وی با اشاره به اینکه باید رکن روحانیت و امام جماعت مورد احترام قرار گیرد اظهار کرد: کانون‌های مساجد باید از فعالیت‌های خود نسبت به شرایط زمان تحلیل داشته و با برنامه‌ریزی عمل کنند.
لاریجانی با تاکید بر اینکه کانون‌های فرهنگی هنری نباید از کار‌آفرینی غافل شوند خاطرنشان کرد: اگر در عرصه کار‌آفرینی فعالیت کنیم خدمتی ارزنده را به نظام ارائه کرده‌ایم.