kayhan.ir

کد خبر: ۳۹۴۷۱
تاریخ انتشار : ۱۵ اسفند ۱۳۹۳ - ۲۲:۱۰
مدیر کل آموزش و پرورش شهر تهران تأکید کرد

مدارس پیک نوروزی ندارند

مدیرکل آموزش و پرورش شهر تهران با بیان اینکه چیزی به عنوان پیک نوروزی یعنی یک تکلیف سراسری را تأیید نمی‌کنیم و ممنوعیت آن امسال نیز مثل سال گذشته ادامه دارد، گفت: طراحی فعالیت‌های نوروزی بر عهده معلمان است.

اسفندیار چهاربند با اعلام این خبر ادامه داد: هر معلمی با توجه به شناختی که از نقاط قوت و ضعف دانش‌آموزان خود دارد، نیازهای آموزشی و پرورشی آنها را تحلیل می‌کند و فعالیت‌های نوروزی را بر این اساس طراحی کرده و به دانش‌آموزان ارائه می‌دهد.
وی اضافه کرد: دیگر چیزی به عنوان پیک نوروزی نداریم یعنی یک تکلیف سراسری بدون توجه به نیازها، استعدادها و علاقه‌ها را تأیید نمی‌کنیم چرا که یک فعالیت غیرضروری و کم اثر بود که سال گذشته آن را متوقف و ممنوع کردیم.
وی با بیان اینکه امسال نیز ممنوعیت پیک نوروزی را اعلام کردیم، گفت: اینکه فعالیت نوروزی به دانش‌آموزان داده می‌شود، قطعی است اما طراحی و محتوای آن بر عهده معلمان است.
مدیرکل آموزش و پرورش شهر تهران تصریح کرد: اساساً‌ دادن فعالیت به دانش‌آموزان وظیفه معلم است و از بیرون نمی‌شود برای معلم و کلاس بدون توجه به نیاز دانش‌آموز محتوا تعیین کنیم؛ لذا معلم هر کلاس این فعالیت‌های نوروزی را طراحی می‌کند. پیش از این هم چهاربند اعلام کرده بود: فروش هر نوع جزوه یا لوح فشرده به عنوان «پیک نوروزی» در مدارس ممنوع است.
وی تصریح کرده بود: هر فعالیت نوروزی برای دانش‌آموزان که موجب ایجاد هزینه برای اولیا و دانش‌آموزان شود تخلف است و مدیران همه پایه‌های تحصیلی موظفند برای نوروز، تکالیف درسی را خود طرح کنند و آن را رایگان در اختیار دانش‌آموزان قرار دهند.