kayhan.ir

کد خبر: ۳۹۴۶۹
تاریخ انتشار : ۱۵ اسفند ۱۳۹۳ - ۲۲:۱۰

دانش‌آموزان مجروح مهرانی به بخش عمومی بیمارستان اهواز منتقل شدند

رئیس بیمارستان آیت‌الله طالقانی اهواز از رسیدگی ویژه به بیماران سوختگی ناشی از انفجار مین در استان ایلام خبر داد.
اهواز- خبرنگار کیهان:

زهرا بزرگ‌زاده با بیان اینکه ۴ دانش‌آموز مهرانی که در اثر انفجار مین در منطقه کنجانچم شهرستان مهران دچار سوختگی شده بودند به این بیمارستان انتقال یافتند. گفت: دو تن از این دانش‌آموزان ۳۰درصد و یک نفر دیگر ۳۸ درصد و نفر چهارم هم ۶۰درصد دچار سوختگی در نواحی صورت، تنه و اندام فوقانی و تحتانی شده بودند.
وی تصریح کرد: بلافاصله بعد از پذیرش، برای بیماران اقدامات اولیه انجام شد و توسط متخصصان مقیم در بیمارستان مورد ویزیت قرار گرفته و در بخش آی‌سی‌یو و تحت مراقبت‌های ویژه بستری شدند.
بزرگ‌زاده گفت: از زمان حضور این بیماران در بیمارستان تمام مشاوره‌های تخصصی اطفال، ارتوپدی، بیهوشی و جراحی‌پلاستیک و عمومی، چشم پزشکی انجام و دستورات دارویی لازم عملی شد.
وی گفت: تنها یکی از بیماران دچار سوختگی درجه دوم عمیق و ۶۰ درصد است که ترکش‌های انفجار مین هنوز در بدن وی مشهود است و قسمتی از مچ پای چپ وی از دست رفته است. وی در هنگام پذیرش هوشیار نبود و بلافاصله اقدامات اولیه توسط متخصصان بیهوشی و جراحی مقیم در بیمارستان انجام پذیرفت و در بخش آی‌سی‌یو تحت مراقبت‌های ویژه قرار گرفت. از سوی دیگر مدیر کل آموزش و پرورش ایلام به ایرنا گفت؛ حال عمومی دانش‌آموزان مجروح شده در حادثه انفجار مین رضایت‌بخش است و ۴ دانش‌آموز به بخش عمومی بیمارستان منتقل شده‌اند. علی پیراوند اظهار داشت: این حادثه که بدلیل دستکاری یک مین به جای مانده از دوران دفاع مقدس توسط پنج دانش‌آموز مقطع ابتدایی روی داد، همه این افراد دچار سوختگی شده و پای یکی از آنها نیز قطع شد.
وی تاکید کرد: چهار نفر از این دانش‌آموزان برای ادامه درمان به بیمارستانی در اهواز و یک دانش‌آموز نیز که از ناحیه چشم آسیب دیده بود به بیمارستانی در تهران اعزام شدند.