kayhan.ir

کد خبر: ۳۹۴۵۵
تاریخ انتشار : ۱۵ اسفند ۱۳۹۳ - ۲۱:۵۵

ضربه کاری ارتش سوریه به تکفیری‌ها سرکرده اصلی جبهه النصره به هلاکت رسید

سرکرده اصلی گروه تروریستی «النصره» و شماری دیگر از سرکرده‌های این جبهه تروریستی بر اثر حملات هوایی جنگنده‌های سوری به مواضع این جبهه در جنوب ادلب به هلاکت رسیدند.

به گزارش شبکه «المنار» به نقل از منابع سوری در حملات هوایی جنگنده‌های سوری به مواضع تروریست‌ها در حومه «ادلب» چهار سرکرده جبهه النصره به هلاکت رسیدند. «ابوهمام الشامی» سرکرده نظامی میدانی کل جبهه النصره، «ابوعمر الکردی» یکی از کسانی که در تشکیل این جبهه نقش موثری داشت و «ابوالبرای الانصاری» و «ابومصعب الفلسطینی» نام این تکفیری‌ها است.
«ابوهمام الشامی»، مرد شماره دو جبهه النصره و از رهبران القاعده در افغانستان است که در سوریه بازداشت و آزاد شد و در لبنان بار دیگر بازداشت شد و پنج سال در زندان بود و پس از آزادی به جبهه النصره پیوست.
برخی منابع سوری اما اعلام کرده‌اند که حملات جنگنده‌های سوری به هلاکت ۱۸ سرکرده النصره در حومه ادلب منجر شده است.
یک منبع نظامی سوری در این باره گفت: «بر اثر حملات کوبنده ارتش سوریه به مخفیگاه‌های گروه‌های تروریستی در حومه «حمص» تلفات زیادی به آنها وارد شد.»
کوبیده شدن مخفیگاه‌های تروریست‌ها در حومه «حلب» و اعتراف گروه‌های تکفیری به هلاکت شماری از اعضای اصلی گروه تروریستی موسوم به جبهه الشامیه از دیگر تحولات میدانی سوریه است.
در حومه درعا، حماه، دیرالزور نیز نیروهای ارتش علیه گروه‌های تروریستی تکفیری وارد عمل شدند و بر اثر درگیری شدید با آنها و آتشباری سنگین تعداد زیادی از آنها به هلاکت رسیدند.
قلع و قمع تروریست‌های تکفیری در نبرد با نیروهای ارتش سوریه در حالی صورت می‌گیرد که درگیری‌های خونینی نیز میان خود تروریست‌های تکفیری صورت گرفته است.در غوطه شرقی و قلمون نیز نیروهای ارتش موفق به پیشروی و پاکسازی این مناطق از حضور تروریست‌ها شدند.
مخالف میانه‌رو!
بشار اسد رئیس‌جمهور سوریه گفت، غربی‌ها هیچ اراده‌ای برای مبارزه با تروریسم ندارند.
به گزارش خبرگزاری «سانا» بشار اسد در مصاحبه با تلویزیون دولتی پرتغال در چهارشنبه شب ضمن اعلام مطلب فوق افزود، تصمیم آمریکا بر آموزش ۵۰۰۰ شورشی و اعزام آنها به سوریه مصداق دیگری بر حمایت آنها از تروریسم است.
رئیس‌جمهور سوریه گفت: «مخالفان میانه‌رو صرفا یک توهم است. کسانی که در عرصه تروریسم در سوریه جولان می‌دهند به طور اساسی یا داعشی هستند یا النصره و یا برخی گروه‌های مسلح کوچکتر».
وی تاکید کرد که سوریه شکست نخورده و ملت آن یکپارچه و متحد از دولت و ارتش حمایت و با تروریسم مبارزه می‌کنند، همچنان که نهادهای حکومتی به فعالیت‌های خود ادامه می‌دهند.
اسد این را هم گفت که «راه حل بحران سوریه سیاسی است و طرف مذاکره‌کننده در ژنو از سوی غرب انتخاب شده بود.»
سایر رویدادها
* پارلمان ترکیه با مصوبه‌ای که طی آن ترکیه می‌تواند به قطر نیروی نظامی اعزام کند و دوحه نیز به طور متقابل می‌تواند اقدام مشابهی انجام دهد موافقت کرد.
* «استفان دی‌میستورا» فرستاده سازمان ملل به سوریه بار دیگر تاکید کرد، بحران سوریه راه حل نظامی ندارد.